Vés enrere La pel·lícula “Suro”, de l’alumni Mikel Gurrea, guanya tres premis en el marc del Festival Internacional de Cinema de San Sebastià

El film, protagonitzat per Vicky Luengo, Pol López, i el debutant Ilyass El Ouahdani, està ambientat a l’Empordà, després que el propi director hi treballés en el sector del suro. Està previst que s’estreni als cinemes el mes de desembre.

27.09.2022

Mikel Gurrea, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, ha estat reconegut amb tres premis en el marc del Festival Internacional de Cinema de San Sebastià, que enguany ha celebrat la 70a. edició.

Suro, la seva òpera prima, ha estat reconeguda amb el Premi Irizar al Cinema Basc, el premi que atorga la Federació Internacional de la Premsa Cinematogràfica (Fipresci) i l’Euskal Gidoigileen Elkartea al millor guió basc.

La pel·lícula, rodada en català, castellà i una mica en francès i en àrab, està interpretada per Vicky Luengo i Pol López, i el debutant Ilyass El Ouahdani. El film està ambientat a l’Empordà, lloc que el cineasta coneix bé, ja que un estiu, mentre estudiava la llicenciatura en Comunicació Audiovisual a la UPF, hi va treballar en el sector del suro. L’experiència li va servir per conèixer un món nou de textures i sons i és d’on, precisament, sorgeix la seva obra.

La pel·lícula, que ha rebut molt bona acollida de la crítica, s’estrenarà als cinemes el mes de desembre.

Gurrea ja va passar l’any passat pel festival de la seva ciutat natal a la secció Zabaltegi-Tabakalera amb el curtmetratge Heltzear. La peça, a més, va ser el primer curtmetratge en euskera a projectar-se al Festival de Cinema de Venècia.

04. Educació de qualitat

Per a més informació