Vés enrere La pel·lícula “Un sol radiant”, elaborada per alumni de la UPF, guanya el premi més internacional del D'A Film Festival

La pel·lícula “Un sol radiant” és una obra col·lectiva de Mònica Cambra, Ariadna Fortuny, Clàudia Garcia de Dios, Lucía Herrera i Mònica Tort, totes elles alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF. En d’altres categories del D’A, s’han premiat quatre produccions audiovisuals més amb la participació d’alumni de la UPF: “La mecánica de los fluidos”, el curt “Esto no es una película sobre Cardenete” i les pel·lícules “Mala gent” i  “Younger Days”.

03.04.2023

La pel·lícula “Un sol radiant”, realitzada per alumni de la UPF, ha guanyat el premi de la competició més internacional del D’A Film Festival.  Es tracta del Premi Talents, al qual hi han optat òperes primes o segons llargmetratges dels seus directors o directores d’arreu del món. El D’A Film Festival 2023, festival de cinema d’autor, ha tingut lloc a Barcelona del 23 de març al 2 d’abril.

“Un sol radiant” narra la història de Mila, una nena d’onze anys que afronta els seus últims dies de vida, que lluita per entendre el que això suposa i per mantenir la seva família unida fins al final. El jurat, format per Leticia Dolera, Quim Casas i Alba Sotorra, ha destacat que la pel·lícula és un “un imaginatiu relat de coming of age, senzill i poètic, que expressa la crisi de futur de la joventut contemporània”.

Aquest llargmetratge, guardonat amb un premi dotat amb 10.000 euros, és fruit d’un Treball Fi de Grau (TFG) dels estudis en Comunicació Audiovisual de la UPF.  Es tracta de l’òpera prima de Mònica Cambra Domínguez (direcció i muntatge), Ariadna Fortuny Cardona (guió i direcció),  Clàudia Garcia de Dios (guió i dirección d’art), Lucía Herrera Pérez (so i muntatge)  i Mònica Tort Pallarès (ajudant de so i banda sonora). Totes elles són alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF (promocions de 2020 i 2021). En el treball fi de grau, que va donar lloc a aquest llargmetratge, també hi va participar Belén Puime Bao (producció), alumni de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Santiago de Compostela, que va fer un curs d’intercanvi a la UPF.

El projecte es va desenvolupar com a TFG mixt de direcció-guió, amb la tutoria d’Elena Serra (itinerari de guió) i Gonzalo de Lucas (itinerari de direcció), i va participar als tallers UPF-SGAE, amb les cineastes Carla Simón, Celia Rico, Roser Aguilar i Carlos Marqués-Marcet. El llargmetratge, que es va rodar l’estiu de 2021, l’ha produït Atiende Films. La producció executiva ha anat a càrrec de Pep Garrido i Xesc Cabot. Ha comptat amb el suport financer de l’ICEC, la Diputació de Tarragona, els ajuntaments de Reus, Cambrils i Sant Boi de Llobregat i Vermut Miró. A més de la UPF, ha comptat amb la col·laboració de l’Escola de Cine de Barcelona, l’Institut de Cine de Canàries i la Universitat de Santiago de Compostel·la.

Abans de guanyar el Premi Talents del D’A, “Un sol radiant” ja va ser guardonat l’any 2022 el D’A Film Lab, una iniciativa vinculada a aquest festival de cinema d’autor per donar suport a cineastes emergents i contribuir a la internacionalització dels seus treballs. A més, va rebre la Menció Especial del Jurat al Primer Test, la secció de work in progress del REC Festival Internacional de Cine de Tarragona.

Altres produccions audiovisuals realitzades per alumni de la UPF, premiades al D’A Film Festival

A més de la pel·lícula “Un sol radiant”, el festival D’A compta amb vuit categories més, en quatre més de les quals s’han guardonat produccions audiovisuals amb participació d’alumni de la UPF.

El Premi Un Impuls Col·lectiu del D’A, que reconeix treballs de cinema espanyol i català amb formats arriscats i trencadors, ha guardonat el documental La mecánica de los fluidos. La seva directora és Gala Hernández López, alumni del Màster d'Estudis de Cinema de la UPF, artista i investigadora que treballa a cavall entre París i Berlín. El primer documental que dirigeix, que ha estat guardonat amb 5.000 euros pel D’A, aborda la cultura incel i tinder.

El Premi del Públic Curts, als millors curtmetratges, ha reconegut el treball Esto no es una película sobre Cardenete de Paula Martínez Artero. Aquest curt és el seu projecte final del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF-BSM. A més, la seva directora és alumni dels estudis de Comunicació Audiovisual de la UPF.

En la secció del Festival D’A de projectes en desenvolupament, s’han concedit dos premis a llargmetratges en què han participat alumni de la UPF. El premi Lokro ha guardonat el llargmetratge  “Mala gent  de Sara Gutiérrez Galve, alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF. El Premi Music Library ha estat per a "Younger Days" de Gerald Vidal, també alumni d’aquests estudis a la Universitat.

Per a més informació

Notícia publicada per: