Vés enrere L’UPF Center for Animal Ethics es posa en marxa

L’UPF Center for Animal Ethics es posa en marxa

El primer think tank de coneixement multidisciplinari en ètica animal de l'Estat espanyol, dirigit por las professores de la UPF Núria Almiron i Paula Casal, es presentará el 14 de març al campus de la Ciutadella, en un acte organizat pel el Grup de Recerca en Filosofia del Dret.
11.03.2016

L’UPF Center for Animal Ethics, el primer think tank de coneixement multidisciplinari i de treball interdisciplinari en ètica animal a l’Estat espanyol, es presentarà el 14 de març, a partir de les 9.45 hores, a la sala Albert Calsamiglia de l’edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella.

L’acte, organitzat pel Grup de Recerca en Filosofia del Dret del Departament de Dret de la UPF, amb la col·laboració de l'Academics Stand Against Poverty i el Projecte Gran Simi, inclourà una presentació, una ponència inaugural, una pausa musical a càrrec de la soprano Patricia Caicedo i una taula rodona sobre justícia global i animals.

Hi participaran diverses persones vinculades a aquest projecte, en què hi estan implicades les universitats Pompeu Fabra, Girona i Autònoma de Barcelona: les codirectores del centre, Núria Almiron i Paula Casal (ICREA), professores dels Departaments de Comunicació i Dret, respectivament; Jeff McMahan, professor de la Universitat d’Oxford, que impartirà la conferència inaugural; Oscar Horta, docent de la Universitat de Santiago; Andrew Williams, professor del Departament de Dret de la UPF, i Catia Faria, doctora en Dret per la Universitat.

Un centre multidisciplinari que fomentarà perspectives no discriminatòries per raó d’espècie

L’UPF Center for Animal Ethics, que treballarà a partir d’àmbits de coneixement tan diversos com la filosofia, el dret, la comunicació, la literatura, la política, l’educació, la sociologia, l’etologia o la biologia evolutiva, té com a missió principal fomentar les perspectives ètiques no antropocèntriques i no especistes, és a dir, no discriminatòries per raons d'espècie. Aquestes perspectives constitueixen avui en dia un dels camps de progrés moral més dinàmics i en creixement dins el marc de les teories de la justícia social, l'igualitarisme i la no violència.

El nou centre d’estudis de la UPF, que va ser aprovat pel Consell de Govern de la Universitat el mes de desembre de l’any 2015, es pot equiparar amb centres pioners en ètica animal al món, com per exemple l'Oxford Centre for Animal Ethics, el Centre for Human and Animal Studies (Edge-Hill University), ambdós al Regne Unit; així com també el New Zealand Center for Human and Animal Studies (University of Canterbury, Nova Zelanda) o l'Animals and Society Institute (EUA).