Vés enrere L’oficina del Parlament Europeu a Barcelona i el Diari de Barcelona creen el podcast ‘EUreka!’ on estudiants de Periodisme parlen d’iniciatives europees amb perspectiva jove

La iniciativa vol apropar els projectes europeus als joves amb el seu propi llenguatge. És per això que els responsables d’elaborar-lo tenen només entre 21 i 23 anys.

20.05.2022

Un grup de quatre estudiants del Grau en Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra són els encarregats de produir una sèrie de 12 episodis de temàtica europea. La Judit Vallès, la Mar Suy, en Pol Valero i en Pau Torres estan elaborant el podcast, que ja ha publicat les primeres càpsules i s’allargarà fins a finals de juny.

La temàtica del primer capítol, publicat el 14 de maig, parla justament sobre la implicació del jovent en la Unió Europea i para especial atenció a l’Any Europeu de Joventut que se celebra enguany. La segona entrega coincideix amb el 17 de maig, Dia Internacional Contra la LGTBI-fòbia, i es dedica als drets d’aquest col·lectiu a escala europea.

"Les generacions més joves tenen especial interès en la UE. Amb motiu de l'Any Europeu de la Joventut al 2022 i el 35è aniversari del programa Erasmus, des de l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona hem volgut engegar aquest projecte de podcast conjunt amb el Diari de Barcelona perquè siguin estudiants del grau en Periodisme qui expliquin aquells projectes europeus i legislació que són de major interès pels joves", afirma Sergi Barrera, cap de l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona.

"Amb motiu de l'Any Europeu de la Joventut al 2022 i el 35è aniversar del programa Erasmus, des de l'Oficina del Parlament Europeu a Barcleona hem volgut engegar aquest projecte de podcast conjunt amb el Diari de Barcelona perquè siguin estudiants del graus en Periodisme qui expliquin aquells projectes europeus i legislació que són de major interès pels joves"

Des del Diari de Barcelona, mitjà de comunicació elaborat per estudiants de la Universitat Pompeu Fabra, també es valora positivament l’oportunitat de donar a conèixer les institucions europees amb un projecte periodístic.

En paraules de Roger Cassany, coordinador del DdB: “La relació que els joves tenen amb Europa ha canviat molt. Avui qui més qui menys ha estudiat a l'estranger i té amistats en diferents països i en diferents llengües. Però, en canvi, el paper de les institucions europees és encara sovint massa desconegut, injustament desconegut tenint en compte el seu paper en la construcció d'aquesta Europa. El podcast EUreka! neix d'aquesta necessitat i vol aportar-hi un granet de sorra des de Barcelona”.

Mar Suy, una de les quatre estudiants que elabora el podcast, agraeix l’oportunitat de participar en aquest projecte. “És una molt bona manera de fer les primeres passes en el món del periodisme i de conèixer, per poder explicar després, les institucions i programes europeus. Estem contents que des de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona s’hagi decidit confiar en un equip tan jove”.

"És una molt bona manera de fer les primeres passes en el món del periodisme i de conèixer les institucions i programes europeus"

04. Educació de qualitat
17. Aliança pels objectius