Vés enrere L’alumnat de Comunicació Audiovisual programa dues pel·lícules a la Filmoteca de Catalunya

01.06.2022

Aquest mes la Filmoteca de Catalunya compta amb dues pel·lícules programades per l’alumnat de Comunicació Audiovisual de la UPF: Wanda (Barbara Loden, 1970) i Shrek (Andrew Adamson i Vicky Jenson, 2001), que es poden veure dins del cicle Aula de Cinema els dies 1 i 8 de juny, respectivament.

Aula de Cinema és un cicle que la Filmoteca de Catalunya ofereix al llarg de tot el curs en col·laboració amb diferents universitats i escoles d’audiovisual de Catalunya. Cada dimecres a les 17 h es passa una pel·lícula important de la història del cinema presentada per una persona docent en aquests centres. Al Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, Aula de Cinema és també una assignatura optativa en la qual l’alumnat, en la seva majoria de primer curs, assisteix a les projeccions del cicle homònim, que es complementen amb alguns seminaris. És una assignatura fortament consolidada a la facultat, fruit d'una llarga col·laboració entre la UPF i la Filmoteca, i que actualment imparteixen Nuria Cancela i Albert Elduque.

Aquest any, la Filmoteca de Catalunya ha proposat a l'alumnat de Comunicació Audiovisual una activitat nova: la possibilitat de programar dues sessions del cicle en diàleg amb els films que s'han projectat durant l'any. D'aquesta manera, després de 30 sessions d'Aula de Cinema, aquest mes de juny arriba l'Aula B, amb la projecció de dues pel·lícules escollides per l’alumnat: Wanda, l’únic film dirigit per l’actriu Barbara Loden, és una road movie sobre una dona que no s’adapta a l’estil de vida dels Estats Units, i es podrà veure el dimecres 1 de juny a les 17h; d’altra banda, Shrek és un famós títol del cinema d’animació sobre el qual s’oferiran nous punts de vista, i es passarà el 8 de juny a la mateixa hora. Les projeccions tindran lloc a la Sala Chomón de la Filmoteca de Catalunya i en ambdós casos l’alumnat presentarà les sessions i conduirà el debat posterior.

La tria de les pel·lícula ha estat fruit d’un procés de treball conjunt amb tota la classe, que ha inclòs una presentació dels projectes davant de les responsables de programació i de serveis educatius de la Filmoteca, i que culmina amb aquestes projeccions. A més, aquest curs Aula de Cinema ha rebut l'assessorament del programa pedagògic de la UPF Edvolució, que posa l'alumnat en el centre del procés d'aprenentatge. Edvolució ha permès reflexionar sobre les metodologies docents de l’assignatura i reforçar la col·laboració amb la Filmoteca, tot consolidant l’aprenentatge basat en projectes i la docència com a espai de transferència de coneixement.

Més informació:

Aula B: https://filmoteca.cat/web/ca/article/aula-b-tanca-laula-de-cinema-daquest-curs

Sessió Wanda (1 de juny): https://www.filmoteca.cat/web/ca/film/wanda-aula-b

Sessió Shrek (8 de juny): https://www.filmoteca.cat/web/ca/film/shrek-aula-b