Vés enrere L’advocada i criminòloga Carla Vall i la periodista de l’ARA Núria Juanico, protagonistes del Vermut del Diari de Barcelona el proper 9 de març

Les expertes en violències masclistes i sexuals visiten el campus de la UPF al Poblenou, on durant una hora respondran les preguntes del DdB i dels alumnes del Taller Integrat del Grau en Periodisme

06.03.2023

Dia: 9 de març

Hora: 10.00 hores

Lloc: Auditori del campus del Poblenou de la UPF (C/Roc Boronat, 138, Barcelona)

L’advocada i criminòloga Carla Vall i la periodista del diari ARA Núria Juanico seran les protagonistes de la propera sessió dels Vermuts del Diari de Barcelona. L’acte, que tindrà lloc dijous 9 de març a les 10.00 a l'auditori del campus del Poblenou, abordarà les diferents violències masclistes i sexuals i el paper del periodisme en la seva denúncia.

El nou Vermut del Diari de Barcelona tindrà lloc un dia després del Dia Internacional de la Dona (8-M) i en un moment marcat per la modificació de la llei ‘Només sí és sí’ i de diferents casos mediàtics de violació i d’agressions sexuals, que simplement són la punta de l’iceberg d’unes violències masclistes de caràcter sistèmic.

Durant una hora, Vall i Juanico se sotmetran a les preguntes dels periodistes del Diari de Barcelona i dels estudiants de l'assignatura de Taller Integrat dels Grau en Periodisme. A la roda de premsa d'aquest dijous hi poden assistir tots els mitjans de comunicació que ho desitgin, per bé que es prioritzarà el torn de pregunta dels estudiants. La sessió serà presentada i moderada per la co-coordinadora del Diari de Barcelona, Paula Ericsson.

Perfil de les convidades
Carla Vall, experta en dret penal i gènere, assessora i forma professionals o institucions públiques i organismes a nivell estatal, autonòmic i local. Des de 2022 co-coordina, el Departament contra els abusos de l’Acadèmia de Cinema de Català. Amb pròleg de la Paula Bonet, és autora del llibre Trenqueu en cas d’emergència: Manual per a víctimes i supervivents de violències masclistes (Barcelona, març 2022, ed. Univers).

Núria Juanico, periodista de la secció de Cultura del Diari ARA, ha destapat conjuntament amb Albert Llimós, els casos d’abús de poder i assetjament a l’Institut del Teatre i els abusos sexuals a l’Aula de Teatre de Lleida, del qual la cineasta Isabel Coixet ha fet el documental El sostre groc (2022).

Vermuts del Diari
Aquest serà el quart esdeveniment dels Vermuts del Diari de Barcelona, un cicle de trobades periodístiques que se celebren trimestralment al campus de Comunicació del Poblenou de la UPF. Fins ara han participat als Vermuts el president de la Generalitat, Pere Aragonès, els enviats especials de TV3 i de Catalunya Ràdio, Lluís Caelles i Cèlia Cernadas, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Als Vermuts, els periodistes del DdB fan una entrevista col·lectiva, en directe i oberta al públic a una personalitat destacada del panorama polític, social, esportiu o cultural del país.