Vés enrere Iubilum Show, l’homenatge dels estudis de Comunicació Audiovisual a la professora Aurora Corominas

El passat 23 de gener els estudis de Comunicació Audiovisual van organitzar un acte d’homenatge a Aurora Corominas, que es va jubilar el curs passat després de gairebé 30 anys com a professora de realització de televisió.

03.02.2023

Sota el nom de Iubilum Show, l’acte va tenir lloc al Plató de Programes del Campus de Poblenou i va prendre la forma d’un talk show lúdic presentat pel professor Manel Jiménez, antic alumne i posteriorment company de Corominas en les assignatures de realització televisiva. La realització va anar a càrrec d’estudiants de tercer curs del Grau en Comunicació Audiovisual, que són l’última promoció que la va tenir com a professora, i el programa va comptar amb la participació de convidats sorpresa com el productor Paco Poch, antic docent dels estudis; Gemma López, tècnica audiovisual de plató, i l’alumni i realitzador Uri Garcia, així com una connexió en directe amb Montserrat Martí, que també va ser professora de televisió a la UPF. A partir d’aquests diàlegs al plató, un espai que l’homenatjada considerava com “casa seva”, es van traçar la seva trajectòria docent, el seu estil pedagògic i la seva relació amb l’alumnat. En els records es va fer referència a Sergi Schaaff, l’impulsor de l’àrea de televisió a la UPF, recentment desaparegut.

Després d’estudiar Ciències de la Informació a la Universitat Autònoma de Barcelona, on va ser alumna de Mercè Vilaret, i Imatge a l’Institut del Teatre i al Servei de Vídeo Comunitari, Corominas va treballar com a realitzadora audiovisual amb diversos projectes, especialment vinculats al món de les arts plàstiques. Es va incorporar a la Universitat Pompeu Fabra amb la creació dels estudis de Comunicació Audiovisual i des de llavors ha estat professora de realització multicàmera de no ficció: talk shows, entrevistes, concursos, actuacions musicals i altres formats televisius. Com a investigadora, el 2003 va presentar la seva tesi doctoral Representació cinematogràfica del gest de l’artista. Mirades a Vincent Van Gogh.