Vés enrere 17/10/22: Inauguració de l’exposició “Descobrir Joaquim Jordà” a la Galeria Àrea Tallers de la UPF

13.10.2022

17 d'octubre del 2022

17.00 h

Galeria Àrea Tallers del campus del Poblenou de la UPF (C/Roc Boronat 188, Barcelona)

@comunicacioUPF

@comunicacioupf

Programa complet de la mostra

El proper dilluns 17 d’octubre, a les 17.00 hores, s’inaugurarà a la Galeria Àrea Tallers del campus del Poblenou de la UPF l’exposició “Descobrir Joaquim Jordà”, dedicada al cineasta Joaquim Jordà (1935-2006), que va ser professor del Departament de Comunicació de la UPF, concretament del grau en Comunicació Audiovisual. La inauguració comptarà amb la presència d’Oriol Amat, rector de la UPF i Jordi Balló, director del Departament de Comunicació de la UPF.

Descobrir Joaquim Jordà presenta la figura de Jordà per a aquelles persones que no estan familiaritzades amb la seva obra, i posa de manifest tant la seva vessant de cineasta com la seva tasca docent a la Universitat Pompeu Fabra, privilegiant l’instint rupturista, la sorpresa, el pensament a contracorrent i el sentit de l’humor.

Es tracta d’una iniciativa del Centre d’Estudis Joaquim Jordà, dirigit pels professors Fran Benavente i Glòria Salvadó, adscrit al Departament de Comunicació de la UPF, i realitzada en col·laboració amb el Master in Ephemeral Architecture and Temporary Spaces (MEATS) d’Elisava. La mostra està formada per una exposició a la Galeria Àrea Tallers del Campus del Poblenou i per un cicle de cinema a la Sala En Construcció, annexa a l’espai expositiu, que es desenvoluparà entre els mesos d’octubre i novembre.
Descobrir Joaquim Jordà parteix d’una exposició prèvia realitzada per l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners, ciutat natal de Jordà, i es complementa amb molts elements nous. Comissariada pels professors Glòria Salvadó, Albert Elduque i Jordi Balló, ha comptat amb la participació d’estudiants internacionals d’Elisava, que han realitzat una instal·lació visual que subratlla la importància de Jordà com a retratista a través dels rostres de molts dels seus personatges. D’altra banda, dues peces audiovisuals exploren el llegat de Jordà com a professor: Una classe amb Joaquim Jordà, de Nuria Cancela i Samantha da Silva Diefenthaeler, que indaga en el seu ensenyament a partir de la seva veu i el seu cinema; i Material Memòria, una sèrie de peces realitzades per La Factoria de la UPF que recullen records i vivències de les seves alumnes a la Universitat Pompeu Fabra.

En paral·lel a l’exposició, a la Sala En Construcció de l’Àrea Tallers es podrà veure una mostra amb les principals pel·lícules de Jordà, programada per Fran Benavente. Les projeccions seran obertes i gratuïtes i estaran presentades per pensadors i cineastes per qui el llegat de Jordà ha estat fonamental.