Vés enrere Jordi Xifra, premiat per l'edició del llibre "Max Aub. Buñuel. Todas las conversaciones"

Catedràtic del Departament de Comunicació, guanya els Premios Nacionales de Edición Universitaria per una obra sobre les converses del director de cinema Luis Buñuel amb l’escriptor Max Aub, publicat per la Universitat de Saragossa.

13.07.2021

El llibre editat per Jordi Xifra, catedràtic del Departament de Comunicació de la UPF, ha obtingut el premi a la millor edició interuniversitària a la XXIV edició Premios Nacionales de Edición Universitaria. El jurat ha considerat que es tracta d'un llibre mític que recupera de manera definitiva les converses del director de cinema Luis Buñuel (1900-1983) amb Max Aub (1903-1972), escriptor espanyol exiliat a Mèxic després de la guerra civil. A través d’aquestes converses es mostra el món del director de Calanda (Terol).

Jordi Xifra va invertir dos anys per reunir i ordenar, d'acord amb els índexs que Max Aub va deixar escrits, les entrevistes que a Buñuel i els seus afins havien de vertebrar, juntament amb textos assagístics, el frustrat llibre Luis Buñuel, novela, la producció de la qual es va truncar a 1972 amb la mort del seu autor. Si bé una primera i molt celebrada edició es va publicar el 1985 a càrrec del gendre de l'escriptor, Federico Álvarez, aquesta no només no incloïa la totalitat de les entrevistes (ho feia en un 50 per cent), sinó que contenia errors d'identificació dels entrevistats. Aquestes mancances s'han esmenat en aquesta edició, que constitueix un dels llibres que formen la col·lecció “Luis Buñuel. Cine y vanguardias“ de l'editorial Prensas de la Universidad de Zaragoza i que també dirigeix Jordi Xifra.

El jurat dels XXIV Premios Nacionales de Edición Universitaria està integrat per personalitats independents i de reconegut prestigi del sector cultural i científic espanyol: Laura Revuelta, redactora en cap d'ABC Cultural; Núria Azancot, redactora en cap d'El Cultural d'El Mundo; Iker Seisdedos, redactor en cap de Cultura i Babelia d'El País; Pampa García Molina, coordinadora i redactora en cap del Servei d'Informació i Notícies Científiques, i Juan Carlos Méndez Guédez, responsable de Literatura a la Direcció de Cultura de l'Institut Cervantes.

Els premis es lliuraran a l'Assemblea General de la UNE que se celebrarà el 18 de novembre de 2021, a la Universitat de València.

Obra de referència:

Jordi Xifra (ed.) (2020), Max Aub. Buñuel. Todas las conversaciones (2 vols), Prensas de la Universidad de Zaragoza, Colección Luis Buñuel. Cine y vanguardias. ISBN: 978-84-1340-051-8.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació