Vés enrere Carla Lladó ofereix la xerrada “Influencers marketing: Key aspects” en el marc d’una Aula Oberta

01.06.2021

Carla Lladó, alumni del Grau en Publicitat i Relacions Públiques a la UPF i actualment account manager a la companyia de relacions públiques Burson Cohn & Wolfe, va oferir el passat 10 de maig la xerrada “Influencers marketing: Key aspects”, dins del marc de l’Aula Oberta.

Carla Lladó va explicar que el màrqueting amb influencers va començar al voltant del 2005, i cada vegada és una pràctica més consolidada en les agències de publicitat i comunicació. En un inici, va explicar Lladó, ella creia que era un boom i que no perduraria, tot i que amb el temps s’ha mantingut i s’ha anat professionalitzant. De fet, s’han creat agències de representació d’influencers, i les agències de publicitat treballen de forma sistemàtica sobre aquesta qüestió.

Lladó va compartir la forma de treballar i abordar aquest tipus de màrqueting, i va destacar-ne els avantatges i també els riscos. D’una banda, aquest tipus de màrqueting permet arribar a targets més concrets, i si es treballa bé, pot tenir molta credibilitat. A més a més, acostuma a tenir un impacte emotiu més alt que un anunci a la televisió. Per altra banda, pot tenir algun risc, des d’errors que comenten els mateixos influencers, fins a escollir malament la persona per dur a terme la campanya.

Carla Lladó va destacar que el més important és escollir una persona influencer que estigui alineada amb els valors de la marca, i no només perquè sigui algú famós o amb molt d’èxit. Cal fer campanyes consistents i identificar amb quin/a influencer és millor dur a terme la campanya. Per exemple, s’han de tenir en compte factors com la mida de l’influencer (quants seguidors), els temes que tracta habitualment, per quin canal es comunica, així com saber si ha treballat amb altres marques recentment. També és necessari plantejar el tipus de campanya i els objectius que marquem, ja que pot ser més favorable anar a buscar un únic influencer o bé buscar-ne varis de més petits i amb menys seguidors.

També cal posar èmfasi en com dissenyar el pla, que consisteix en: (1) definir l’estratègia global i els objectius; (2) descobrir creadors/es de contingut clau i amb quines comunitats interactuen; (3) dissenyar el programa i (4) aplicar la campanya i mesurar-ne l’impacte. Lladó també va donar consells per contactar influencers i algunes indicacions per tal de mesurar l’èxit que ha tingut la campanya.

Finalment, es va obrir un torn de preguntes, on els assistents van interessar-se per experiències concretes que havia viscut Lladó, tals com detectar si un/a influencer ha comprat seguidors o com abordar el després de la campanya.