Vés enrere ‘Les dues nits d’ahir’, escrita i dirigida pels alumni Pau Cruanyes i Gerard Vidal, nominada a Millor Pel·lícula als Premis Gaudí

El Treball de Fi de Grau en Comunicació Audiovisual d'aquests dos ex-alumnes continua amb la seva bona acollida, primer en festivals de cinema i ara als Premis Gaudí. En total, la UPF suma set nominacions als Gaudí d’aquest any.
03.02.2021

Les dues nits d’ahir (2019), el llargmetratge escrit i dirigit pels alumni de Comunicació Audiovisual Pau Cruanyes i Gerard Vidal ha estat nominada a Millor Pel·lícula en la XIII edició dels Premis de l'Acadèmia del Cinema Català “Gaudí”, que se celebraran el proper 21 de març. El que va ser el Treball de Fi de Grau conjunt de tots dos ex-alumnes va tenir un reeixit pas pel Festival de Cinema de Màlaga l'any passat, amb els premis a Millor Direcció, per a Cruanyes i Vidal, i Millor Actor, per a Arnau Comas i Oriol Llobet.

Es tracta del cinquè any consecutiu en què una pel·lícula sorgida dels Treballs de Fi de Grau dels alumni de la UPF aconsegueix ser nominada a millor pel·lícula en els premis Gaudí. Una fita de molta rellevància que celebren especialment a la Facultat de Comunicació. En els anys anteriors, van ser nominades les pel·lícules Les amigues de l'Àgata (2017), Júlia Ist (2018), Jo la busco (2019) i Ulls negres (2020).

No obstant això, el talent audiovisual de la UPF no acaba aquí. A més del director, són moltes les persones necessàries per tirar endavant qualsevol projecte audiovisual i, malgrat que el seu treball pugui ser menys visible, no és per això menys important. La pel·lícula A Stormy Night de l'alumni de Comunicació Audiovisual David Moragas ha estat nominada a Millor Muntatge, premi al que també és candidata Ana Pfaff, alumni del Màster de Cinema i Audiovisual Contemporanis de la UPF, pel documental La Mami. Aquest film, és un projecte desenvolupat per Laura Herrero que va realitzar en el Màster de Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management, i que està nominat a millor film documental.

Fora de la pantalla gran, trobem com a nominada a Millor Pel·lícula de Televisió La Mort d'en Guillem, de Carlos Marqués-Marcet, que va batre el rècord d'audiència a la televisió valenciana A Punt en la seva estrena. En l'apartat de Millor Curtmetratge, Laura Rubirola, alumni del grau en Ciències Empresarials-Managmenet, ha estat nominada pel seu curt Vera, que competirà amb La forastera, una producció de l'ex-alumna de Comunicació Audiovisual Marta Cruañas

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació