Vés enrere 15/02/21: Seminari CAE "¿Tiene sentido reconocer el derecho al trabajo a los animales?"

26.01.2021

15 de febrer del 2021

18.00 h

Cal enviar un missatge a [email protected] per rebre l'enllaç de la sessió.

Es podrà seguir en directe des de Google Meet

Històricament l'home s'ha servit de la feina dels animals per dur a terme moltes activitats i segueix fent-ho. La reivindicació de reconèixer els animals no humans com a subjectes de drets és una cosa que no tots els juristes comprenen ja que segueixen en l'enfocament antropocèntric, lligant el concepte de dret subjecte a la capacitat, racionalitat i possibilitat del seu exercici. No obstant això, el discurs contemporani dels drets humans ha superat aquest enfocament capacitista i racional, per entendre que la diversitat és una cosa que els drets també han de protegir i en aquesta diversitat entrarien els animals no humans com a subjectes i titulars plens de drets. Què passa en l'àmbit laboral? Té sentit reconèixer el dret a la feina i els drets en el lloc de treball als animals? Serviria com un mecanisme de protecció o com una eina de perpetuació de l'explotació de l'home sobre l'animal? La resposta a aquestes preguntes només pot venir d'una reinterpretació del que signifiquen els drets objecte de discussió.

José Luis Rey Pérez (Universidad Pontificia Comillas) és doctor en Dret i professor de Filosofia del Dret a la Universidad Pontificia Comillas.

La seva recerca s'ha centrat en els drets socials, la renda bàsica, l'estat del benestar, la justicia financera i fiscal, els drets de les persones amb discapacitat, el dret al medi ambient, els drets dels animals, el feminisme i la democràcia.