Vés enrere #MaternidadesOprimidas, una campanya per a la visibilització de la violència simbòlica

25.10.2020

#MaternidadesOprimidas és una campanya digital que pretèn visibilitzar totes aquelles experiències, situacions o comentaris que han fet sentir culpables moltes dones per les seves decisions en el moment de tenir o no fills i de com criar-los. La dinàmica de la campanya consisteix en compartir aquesta experència a les xarxes socials amb le hashtag #MaternidadesOprimidas.

Aquesta iniciativa neix com a part del projecte “La ideología de la maternidad intensiva como eje de la violencia simbólica”, finançat per la Unitat d’Igualtat de la Universitat Pompeu Fabra i liderat per investigadores del Departament de Comunicació de d'aquesta universitat.

La recerca té com a objectiu estudiar la ideologia de la maternitat intensiva com a eix de la violència simbòlica exercida sobre mares i explora les conseqüències directes i indirectes de la ideologia de maternitat intensiva com un dels seus elements invisibilitzats de la base de l'iceberg de la violència simbòlica de gènere i proposa vies d'intervenció que contribueixin a la visibilització de la problemàtica per a generar resistència i canvi.