Vés enrere El projecte TRANSGANG publica un llibre a Itàlia

El projecte TRANSGANG publica un llibre a Itàlia

17.06.2020

La prestigiosa editorial italiana DeriveAprodi acaba de publicar el llibre Oltre le bande. Saggi sulle culture giovanili, de Carles Feixa, en una edició a cura de Margot Mecca i un postfaci de la sociòloga italiana Carmen Leccardi. Es tracta d’una obra vinculada al projecte TRANSGANG, finançat per l’European Research Council, que es desenvolupa al departament de Comunicació de la UPF. Feixa es l’IP del projecte, Mecca és investigadora a la UPF i Leccardi es membre del Scientific Advisory Board. El llibre es publica dins la col·lecció “Anomalie urbane”, dirigida pel sociòleg de la Universitat de Salento Luca Benvenga.

El llibre recull cinc assajos sobre cultures juvenils escrits per l’autor durant els darrers trenta anys. Des de les "tribus urbanes" a Espanya a la dècada de 1980 fins a les "bandes transnacionals" dels anys 2000, passant “chavos banda” a Mèxic i les "bandes llatines" de Barcelona, ​​el text proporciona pistes teòriques, camins metodològics i experiències etnogràfiques per repensar les cultures juvenils contemporànies. En un moment en què els membres de les bandes, sobretot si son joves i migrants, sorgeixen com el boc expiatori de molts problemes polítics i socials, la mirada antropològica ens permet mirar aquest fenomen sense prejudicis i amb empatia, afavorint polítiques més inclusives capaces de fer dels protagonistes del problema part de la solució.

L'autor

Carles Feixa (Lleida, 1962) és professor titular d’antropologia social a la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona). És autor de més de cinquanta llibres, traduïts a diversos idiomes. Ha estat assessor de polítiques de joventut de les Nacions Unides. Durant la seva carrera ha obtingut importants premis per la seva tasca de recerca. Aquesta és la seva primera monografia en italià.