Vés enrere Josep Maria Casasús, doctor honoris causa per la Universitat de Girona

Josep Maria Casasús, doctor honoris causa per la Universitat de Girona

El periodista, catedràtic emèrit i síndic de Greuges de la UPF serà investit quan la situació sanitària ho permeti. La institució gironina reconeix la seva trajectòria de recerca, acadèmica i cultural en l’àmbit del periodisme i la comunicació.

05.06.2020

La Universitat de Girona (UdG) va concedir fa uns mesos el títol de doctor honoris causa a Josep Maria Casasús, periodista, catedràtic emèrit del Departament de Comunicació i síndic de Greuges de la UPF. La institució gironina, a proposta del Departament de Filologia i Comunicació, reconeix la seva extensa trajectòria de recerca, acadèmica i cultural.

Està previst que Josep M. Casasús i Guri, degà fundador dels estudis de Periodisme de la UPF, pugui ser investit doctor honoris causa en el decurs d’una cerimònia acadèmica, inicialment prevista per a aquesta tardor, però que es farà quan la situació sanitària ho permeti.

La UdG, a proposta del Departament de Filologia i Comunicació, reconeix la seva extensa trajectòria de recerca, acadèmica i cultural.

Nascut a Barcelona l’any 1944, la seva trajectòria professional en els mitjans de comunicació catalans ha estat molt àmplia. Va ser sotsdirector i defensor del lector a La Vanguardia, redactor en cap al ja desaparegut Tele/eXpress i a Catalunya-Express i articulista a El Punt Avui, Serra d’Or, Revista de Catalunya, LAvenç i Via Empresa. Actualment, i des del 2012, col·labora amb el diari Ara, on hi publica diàriament la secció “Abans d’ara”.

Ha compaginat la seva activitat professional amb la docència, primer a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i després a la UPF, on va ajudar a posar en marxa els estudis de Periodisme, iniciats l’any 1993.

Pel que fa a la recerca (actualment és membre del Grup de Recerca Comunicació Social i Institucional de la Universitat de Girona) ha posat sempre el focus en el periodisme i la comunicació. Es tracta de dos àmbits sobre els quals ha publicat nombrosos llibres i articles, com ara Ideología y análisis de medios (1972), la primera obra publicada a Catalunya sobre anàlisi estructuralista de mitjans de comunicació, i Periodisme català que ha fet història, un text que ha esdevingut un referent en els estudis superiors sobre política analítica i comparada.

Entre l’ampli ventall de premis que ha rebut, destaca la Creu de Sant Jordi, que li van atorgar l’any 2011, i la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, l’any 2013. Ha rebut guardons com a assagista, articulista, poeta i divulgador cultural.

Membre de la secció de Filosofia i Ciències Socials de l’Institut d’Estudis Catalans, va ser president de la Societat Catalana de la Comunicació i de la Societat Espanyola de Periodística.

Per a més informació

Notícia publicada per: