Vés enrere “Diari de Barcelona”, un diari fet per estudiants, reneix el 30 d’abril

“Diari de Barcelona”, un diari fet per estudiants, reneix el 30 d’abril

La UPF recupera l’històric Diari de Barcelona, que esdevindrà una plataforma digital multicanal, fruit d’un acord amb l’Ajuntament de Barcelona.

03.03.2020

La Universitat Pompeu Fabra serà un dels primers centres educatius superiors europeus en tenir un mitjà de comunicació diari fet pels estudiants. El proper 30 d’abril el Diari de Barcelona esdevindrà un mitjà de comunicació multiplataforma amb diverses modalitats de comunicació com a diari digital, amb textos, fotografies, vídeo, àudio i eines multimèdia. També tindrà ràdio en format podcast, emissió en directe per streaming i nous formats periodístics digitals.

La iniciativa del grau en Periodisme s’ha concebut conjuntament amb els graus de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques i Traducció i Interpretació a més d’altres graus i màsters de la Universitat.

El Diari de Barcelona és un dels diaris més antics d’Europa (1792) i aquesta primavera tornarà a editar-se onze anys després de deixar de fer-ho digitalment,  el 31 de juliol del 2009. El nou diari vol donar veu a una generació jove a través d’un periodisme innovador en els formats, i rigorós i compromès amb la veracitat i la pluralitat informativa. El mitjà, que sortirà diàriament, vol esdevenir un referent informatiu per a tota la ciutadania, però tindrà una especial atenció per arribar a una generació de joves amb edats compreses entre els 16 i els 30 anys.

Un referent informatiu per a tota la ciutadania, però que tindrà una especial atenció per arribar a una generació de joves amb edats compreses entre els 16 i els 30 anys

Una nova web i una campanya informativa

Des d’avui, 3 de març, està ja disponible la nova web del Diari de Barcelona: https://www.diaridebarcelona.cat/ i també des d’avui s’engega la campanya “Mirem diferent” per donar a conèixer el projecte abans del seu llançament el 30 d’abril.

Concurs per al disseny de la capçalera del Diari de Barcelona

Resta oberta la convocatòria fins al 8 de març per elegir el disseny de la capçalera del Diari de Barcelona, adaptable a totes les plataformes i formats, i que tindrà en compte els principals principis del nou diari:

• El Diari de Barcelona aspira a convertir-se en un referent informatiu de la gent jove.
  • El Diari de Barcelona manté el vincle que sempre ha tingut amb la ciutat de Barcelona, però alhora amb una vocació crítica, contextual i reflexiva.
  • El Diari de Barcelona vol esdevenir un model efervescent d’innovació periodística en l’adopció de noves narratives per convertir-se així en un laboratori de nous formats que enriqueixin la producció i que també puguin impulsar la difusió dels continguts periodístics.

El concurs està obert a tots els professionals del disseny menors de 30 anys. El termini per presentar propostes de disseny finalitza el 8 de març. El guanyador es premiarà amb 1.500 euros. Les persones participants han de certificar tenir una relació com a graduades, titulades de màster o com a estudiants en actiu en qualsevol de les escoles de disseny o de les facultats que imparteixin estudis de disseny.

Per concursar en el disseny de la capçalera: formulari de participació.

Per a més informació

Notícia publicada per: