Vés enrere 11/10/19: Seminari TRANSGANG "Les bandes juvenils al cinema" a càrrec d'Alejandro Ventura

TRANSGANG TRAINING SEMINARS 8

07.10.2019

Us convidem divendres que ve 11 d'octubre del 2019, de 12.00 a 14.00 h, al vuitè seminari dins del cicle de formació que organitza el projecte TRANSGANG titulat TRANSGANG TRAINING SEMINARS (TTS). En aquest cas, el ponent convidat Alejandro Ventura reflexionarà amb nosaltres sobre els següents punts, entre altres:

• La qüestió de la violència juvenil i la seva vinculació amb el mecanisme d'adaptació utilitzat pel jove (veure categoria en el meu llibre Joventut i cinema)

• La qüestió de la representació fílmica: del document etnogràfic al cinema de gènere (thriller) passant per la ficción documentada focalitzada en l'ambflictividad individual

• La subsunció de la banda en la concepció de món i l'estètica de grans directors de cinema (Kubrick, Buñuel, Coppola)

• Bandes i subcultures: com es representa cinematogràficament el passatge històric de bandes a subcultures; i la inversa, com aquestes en fragmentar-se es dilueixen en bandes divergents?

Títol: Les bandes juvenils al cinema

Hora: 12.00 h

Lloc: aula 52.201 - 2a planta edifici 52. Roc Boronat - Campus del Poblenou

Alejandro Ventura. Llicenciat en sociologia i magíster en ciències humanes (Universitat de la República, UDELAR), es va doctorar en comunicació per la Universitat Pompeu Fabra amb una tesi sobre joventut i cinema. Ha estat docent i programador en el Centre Cultural i l'Escola de Cinema Dodecá, a Montevideo, i ha impartit nombrosos cursos i seminaris, així com participat en congressos internacionals sobre diferents temàtiques relacionades amb els joves i la seva representació cinematogràfica.