Vés enrere Joves d’aquí i d’allà: de la participació a la inclusió. De la diversitat a la interculturalitat

Els propers dies 18, 19 i 20 de juny, se celebra al campus del Poblenou l’acte: Encuentro Europeo: Jóvenes de aquí y de allá, en el marc d’Erasmus + "Aprendizajes Socioculturales de la Juventud en Sociedades Móviles" (SLYMS). Un projecte del programa Erasmus + de la Unió Europea, liderat per la Universitat de Tessàlia (Volos, Grècia), en què participa la UPF. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia.

14.06.2019

Els propers dies 18, 19 i 20 de juny, se celebra a l’edifici Tànger (55.003) del campus del Poblenou, la jornada: Encuentro Europeo: Jóvenes de aquí y de allá, un acte organitzat en el marc del projecte Erasmus + "Aprendizajes Socioculturales de la Juventud en Sociedades Móviles" - SLYMS per les seves sigles en anglès, un projecte del programa Erasmus + de la Unió Europea està liderat per la Universitat de Tessàlia (Volos, Grècia), en què participa el grup de recerca sobre Joventut, Societat i Comunicació (JOVIS) del Departament de Comunicació de la UPF, conjuntament amb Portugal.

Fomentar la inclusió i l'ocupabilitat dels joves amb menys oportunitats, principalment a través de l'educació no formal i informal

Com a objectiu principal,  la Jornada vol promoure el diàleg intercultural i propiciar la reflexió i debat dels actors implicats en el treball amb joves, especialment amb aquells amb alta mobilitat (immigrants i refugiats), amb la finalitat de fomentar la inclusió i l'ocupabilitat dels joves amb menys oportunitats, principalment a través de l'educació no formal i informal.

L’assistència a la trobada és gratuïta i consta de tres dies, un primer dia de discussió i debat i dos dies de presentació d'experiències, tallers i dinàmiques de discussió. Hi participen entitats de Catalunya, Grècia i Portugal,  amb l’objectiu de discutir, debatre i contextualitzar les polítiques i pràctiques en l'àmbit del treball amb joves. El primer dia de la trobada es plantegen taules de debat intersectorials. Durant el segon i tercer dia es presentaran experiències pràctiques, tallers i dinàmiques participatives de posada en comú.

Una trobada que està adreçada a professionals de l'àmbit de la joventut, de l'educació i el treball social, de l'àmbit de la immigració, diversitat i inclusió. Entitats públiques i privades relacionades amb temes de joventut i organitzacions sense ànim de lucre, associacions i entitats de lleure juvenil.

Un llibre que expressa a travès del còmic les dificultats principals de la Garantia Juvenil

El 18 de juny, a les 18.30 hores, a la sala d'activitats 55.003, planta baixa de l'edifici 55 de Tànger del campus de Poblenou de la UPF i en el marc de la Trobada Europea Joves d'Aquí i d'Allà, hi haurà la presentació del llibre Perfiles y Desafíos de la Garantía Juvenil: Una Aproximación con Novelas Gráficas (Tirant editorial, 2019),  obra col·laborativa que ha estat coordinada per Tanja Strecker i M. Àngels Cabasés Piqué, membres de JOVIS,  i que ha estat il·lustrada per Lauri Fernández.

“Hem tingut la sort, com a coordinadores, de comptar amb un equip d'autors excel·lents i, sobre tot, amb una investigadora i il·lustradora d'Argentina excepcional, Lauri Fernández, que ha fet realitat la idea de combinar textos acadèmics sobre les dificultats principals de la Garantia Juvenil a Espanya amb còmics. Esperem que sigui una visualització ideal del contingut a transmetre, que els còmics facin més entretinguda la lectura i facilitin així l'accés a més lectors i lectores”.

Més informaciówww.upf.edu/web/joviscom

Programa detallat en aquest enllaç

La jornada és gratuïta però requereix inscripció prèviaÉs possible inscriure's només un dia, dos dies o a la jornada completa.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació