Vés enrere Oliver Laxe, guanyador al Festival de Cannes 2019 pel film “O que arde”

Oliver Laxe, guanyador al Festival de Cannes 2019 pel film “O que arde”

Per primera vegada un alumni del grau en Comunicació Audiovisual guanya un premi a la secció oficial del Festival. La pel·lícula es va gestar en el màster en Documental de Creació de la BSM-Universitat Pompeu Fabra. Santiago Fillol, professor del Departament de Comunicació, ha participat en el llargmetratge com a coguionista.

27.05.2019

Oliver Laxe, director de cinema i alumni del grau en  Comunicació Audiovisual de la UPF, és el primer que aconsegueix guanyar a la secció oficial del Festival de Cannes. El film O que arde,  del qual Laxe és director i guionista, es va estrenar mundialment el 21 de maig el decurs del Festival, i ha estat guanyador del Premi del Jurat,  dins la secció Un Certain Regard en què han competit 18 pel·lícules. Santiago Fillol, professor del Departament de Comunicació de la UPF, ha participat en aquest llargmetratge com a coguionista.

Només tres directors de l'estat espanyol han aconseguit ser seleccionats en la 72a. Edició del Festival. Es tracta del propi Oliver Laxe, amb O que arde, de Pedro Almodóvar, amb Dolor o Gloria, i Albert Serra, amb Liberté

La pel·lícula es va gestar en el màster en el Documental de Creació de la BSM-Universitat Pompeu Fabra. Com és habitual en altres pel·lícules del Màster, durant la preparació i el rodatge d'O que arde, Oliver Laxe ha comptat amb la col·laboració de nou alumnes més del propi màster, amb els quals el director ha compartit diverses fases del procés de creació.

La pel·lícula s'ha rodat a Galícia i reflexiona sobre els incendis forestals, el malestar davant la figura del piròman i fa una profunda reflexió sobre el cicle de la natura. El film mostra les quatre estacions de l'any en un poble gallec, Os Ancares, en el qual es relaten dues històries paral·leles. D'una banda la d'un veí que torna al poble després de sortir de la presó -acusat d'iniciar un foc devastador- i d'una altra, la història de dos brigadistes primerencs que lluiten contra els incendis.

Oliver Laxe (París, 1982), fill d’emigrants gallecs,  va passar la seva infantesa a París fins a l’edat de 6 anys,  moment en què la família va decidir tornar a Galícia i es van instal·lar a A Coruña. Va obtenir el títol de llicenciat en Comunicació Audiovisual de la UPF l’any 2006 amb el Treball Fi de Carrera Grrr! nº7: y las chimeneas decidieron escapar.

Tot seguit va anar a Londres i des del 2006 resideix a Tànger (Marroc) en què,  entre altres activitats, imparteix docència en una associació d’acolliment de menors, experiència de la qual va sorgir el seu primer film documental en 35 mm Todos vós sodes capitáns que li va valer el premi Fipresci, en la Quinzena de Realitzadors de Cannes de 2010.

El 2016, va guanyar el Premi de la Setmana de la Crítica, també a Cannes, amb la seva pel·lícula Mimosas.

Per a més informació

Notícia publicada per: