Vés enrere Repensar la revolució, animals no humans, antiespecisme i poder

Repensar la revolució, animals no humans, antiespecisme i poder

Són els eixos principals de la 6a. edició de la Conference of the European Association for Critical Animal Studies (EACAS), organitzada pel Centre per a l’Ètica Animal i el Grup de Recerca en Comunicació Crítica del Departament de Comunicació, i l’EACAS, que se celebra del 22 al 24 de maig al campus del Poblenou.

20.05.2019

Organitzada pel Centre per a l’Ètica Animal (CAE), el Grup de Recerca en Comunicació Crítica (Criticc) del Departament de Comunicació de la UPF i per l’European Association for Critical Animal Studies (EACAS), del 22 al 24 de maig, tindrà lloc la 6a. Conferència de l’EACAS al campus del Poblenou de la UPF. L’acte ha comptat amb el recolzament del Departament de Comunicació i el Departament de Dret de la UPF, a més de Lush, Ariwa, Rita Wind, ESLA, Traslosmuros, Estació Vegana, La Raposa i Apunts.

El tema en què se centra aquesta nova edició de la conferència porta per títol: “Repensar la revolució, animals no humans, antiespecisme i poder”. Una proposta que ha atret estudiosos de diversos àmbits i disciplines,  així com també activistes al voltant dels principals eixos de la conferència: poder, alliberament total i antiespècies. L'objectiu és animar els participants a replantejar-se la revolució que representa la teoria de l'alliberament animal, una teoria i un moviment social que lluita contra l'opressió animal i que va sorgir en la dècada dels 1970.

“S’esperen 200 persones inscrites i han estat acceptades i es presentaran 115 comunicacions”, explica Núria Almiron, membre del comitè organitzador i codirectora del CAE. El programa de l’acte inclou també un parell de taules rodones i tallers pràctics, i com a ponents convidats cal tenir en compte una important representació internacional.

Panelistes clau de la conferència

Elisa Aaltola, investigadora en filosofia a la Universitat de Turku (Finlàndia), a càrrec de la qual anirà la conferència d’apertura de l’acte “Emotions as Political and Moral Concepts: The Need for (Radically) New “Animal Emotions””,  el 22 de maig, a les 10.00 a l’auditori del campus del Poblenou. La seva recerca s'ha centrat en l’ètica animal, la filosofia animal i la psicologia moral i ha vuit llibres sobre aquesta temàtica

Claire Parkinson, professora de cinema, televisió i mitjans digitals i codirectora del Centre d'Estudis sobre Animals Humans (CfHAS), presentarà la ponència “Rethinking a relationship between anthropomorphism and animal liberation”, el 23 de maig a les 10.00 hores a l’auditori del campus del Poblenou. Els seus interessos de recerca se centren en els mitjans de comunicació, el cinema i els estudis sobre animals, entre altres.

Geertrui Cazaux, graduada en criminologia i ciències ambientals (1995), a càrrec de la qual anirà la conferència principal del 24 de maig, a les 10.00 hores, a l’auditori del campus del Poblenou, amb la ponència “Crip HumAnimal. On ableism, speciesism and inclusiveness in the vegan movement”. El seu tema de recerca explora la sociologia de les relacions home-animal.

Aph Ko, amb la ponència “Beyond Anti-Speciesism: AfroZoological Resistance “, es clausurarà la conferència, el 24 de maig, a les 17.15 hores, a l’auditori del campus del Poblenou. Ella és coautora d'Aphro-ism: Assajos sobre cultura pop, feminisme i veganisme negre que explora nous marcs teòrics per a la raça, el feminisme, i defensa dels animals no humans.

Formen part del comitè organitzador de la 6a. Conferència EACAS, els membres del CAE:  Núria Almiron, Catia Faria, Laura Fernández i Eze Paez, amb Daniela R. Waldhorn (UB), amb l’ajut de Maria R. Carreras (disseny gràfic) i Sandra Amigó (web manager).

Programa de la 6a. Conferència EACAS 2019

Per a més informació sobre la conferència, adreceu-vos al comitè organitzador a: [email protected]