Vés enrere La pel·lícula "O que arde", de l'alumni Oliver Laxe, seleccionada al Festival de Cannes

És la primera vegada que un alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la Universitat arriba a la secció oficial del Festival. La pel·lícula es va gestar en el màster en Documental de Creació de la BSM-Universitat Pompeu Fabra.

14.05.2019

Oliver Laxe, director de cinema i alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, és el primer que aconsegueix arribar a la secció oficial del Festival de Cannes. El film O que arde s'ha incorporat a la secció Un Certain Regard i està previst que l'estrena mundial sigui el proper 21 de maig. Només tres directors de l'estat espanyol han aconseguit ser seleccionats en la present edició. Es tracta del propi Oliver Laxe, i de Pedro Almodóvar, amb Dolor o Gloria, i Albert Serra, amb Liberté. Santiago Fillol, professor del Departament de Comunicació de la UPF, també ha participat en el llargmetratge com a co-guionista.

Laxe es va estrenar amb el seu primer llargmetratge el 2010, Todos vós sodes capitáns, que li va fer guanyar el premi Fipresci de la Quinzena de Realitzadors de Cannes. El 2016, va guanyar el Premi de la Setmana de la Crítica, també a Cannes, amb la seva pel·lícula Mimosas. Laxe torna una vegada més a Cannes, aquesta vegada al festival que comença el 14 de maig.

La pel·lícula es va gestar en el màster en Documental de Creació de la BSM-Universitat Pompeu Fabra. Com és habitual en altres pel·lícules del Màster, durant la preparació i el rodatge d'O que arde, Oliver Laxe ha comptat amb la col·laboració de nou alumnes més del propi màster, amb els quals el director ha compartit diverses fases del procés de creació. La pel·lícula s'ha rodat a Galícia i reflexiona sobre els incendis forestals, el malestar davant la figura del piròman i fa una profunda reflexió sobre el cicle de la natura. El film mostra les quatre estacions de l'any en un poble gallec, Os Ancares, en el qual es relaten dues històries paral·leles. D'una banda la d'un veí que torna al poble després de sortir de la presó -acusat d'iniciar un foc devastador- i d'una altra, la història de dos brigadistes primerencs que lluiten contra els incendis.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació