Vés enrere Una recerca sobre el màrqueting olfactiu guanya el Premi Domènec Font en Comunicació

El guardó que lliura la Facultat de Comunicació de la UPF va reconèixer el treball d’Aina Gil, estudiant de l’Institut Castell del Quer de Prats de Lluçanès. Dos treballs sobre la figura de la dona en el cinema i l’objectivitat i el gènere als mitjans van ser guardonats amb el segon premi.

10.05.2019

Màrqueting olfactiu: odotips, la nova estratègia d’identitat de marca”, d’Aina Gil, estudiant de l’Institut Castell de Quer de Prats de Lluçanès, és el treball de recerca guanyador de la 7a edició del Premi Domènec Font en Comunicació, que enguany ha rebut 48 candidatures. L’acte de lliurament del guardó va tenir lloc el passat 3 de maig a l’auditori del campus del Poblenou.

La Facultat de Comunicació de la UPF va reconèixer la millor recerca en les especialitats de periodisme, publicitat i relacions públiques i comunicació audiovisual. El jurat, presidit per Cristina Perales, professora del grau en Periodisme; Carles Sora, professor del grau en Comunicació Audiovisual; i Reinald Besalú, professor del grau en Publicitat i Relacions Públiques, va destacar el “rigor, la capacitat analítica i metodològica del treball i l’originalitat en l’estudi de les olors com a estratègia d’identitat de marca”. En el seu treball de recerca, Aina Gil analitza els odotips, és a dir, els aromes personalitzats que les empreses utilitzen per construir la seva marca.

Jordi Balló, degà de la Facultat de Comunicació, va introduir les novetats respecte les edicions anteriors. Abans del lliurament dels premis, va tenir lloc un breu pitching on cadascun dels alumnes finalistes va tenir dos minuts per explicar el seu treball i va recollir el seu diploma. L’objectiu de les presentacions era compartir coneixements i donar visibilitat als 14 projectes que van arribar a la fase final dels premis. La millor exposició va ser reconeguda amb una menció especial als alumnes Carol Castellano i Daniel Valenzuela de l’Institut Ègara de Terrassa pel treball “Quatre per quatre, vint-i-quatre FPS” sobre la funcionalitat de les bandes sonores a la ficció.

La dona en el cinema i l’objectivitat i el gènere en els mitjans, segons premis

A banda del guardó, el jurat també va entregar dos segons premis. Per una banda, va reconèixer el treball “Existeix la dona en el cinema?”, d’Anna Llobet, Margarita Mainat i Júlia Valdés, alumnes de l’escola de batxillerats de la Institució Cultural del CIC. La investigació comparava les pel·lícules Dracula, A Star is born i An Affair to remember i els seus remakes amb l’objectiu d’estudiar la figuració dels personatges femenins. Es va destacar la seva “originalitat i la reflexió sobre l’evolució de la representació de la dona en el cinema”. Aquesta recerca també es va endur una menció especial a la perspectiva de gènere.

Per altra banda, “L’objectivitat i el gènere en els mitjans informatius” d’Elisabet Molina, del col·legi Lestonnac de Barcelona, va ser reconegut per “l'’anàlisi sistematitzada de la informació recollida en perspectiva de gènere i l’objectivitat en l’àmbit del periodisme".

Finalment, es va atorgar una menció al treball de creació a Pol Álvaro, estudiant de l’Institut Frederic Martí de Carreres, pel treball “Àlex Cebollero: una vida de cine”. El documental va ser guardonat per la importància de “fomentar projectes de recerca a través de la creació que aportin mirades crítiques i reflexives expressades en formats audiovisuals”.

Jordi Balló va tancar l’acte de lliurament recordant la figura del periodista Domènec Font i va elogiar la feina de tots els finalistes i l’amplitud de la comunitat universitària més enllà de professors i alumnes. Com va assenyalar en el seu discurs: “el fet que es digui campus, té un sentit d’obertura”, i per tant es tracta d’un “territori comú”, on els estudiants seran sempre benvinguts.

Premi Domènec Font en Comunicació 2019

Notícia publicada per: