Vés enrere Projectes d’estudiants de la UPF contribueixen a donar visibilitat a entitats socials de Catalunya

Estudiants del grau en Comunicació Audiovisual han col·laborat amb 23 entitats del tercer sector de Catalunya elaborant projectes de comunicació per ajudar-les a donar-se a conèixer, captar voluntaris i recaptar fons. La iniciativa s’emmarca dins l’assignatura Advertising Communication, impartida per la professora Sara Vinyals.

28.02.2019

Un centenar d’estudiants del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF han col·laborat amb  entitats socials de Catalunya per ajudar-les a donar-se a conèixer, captar voluntaris i recaptar fons. Els diversos projectes s’emmarquen dins l’assignatura Advertising Communication, impartida per Sara Vinyals, professora del Departament de Comunicació de la UPF.

Els alumnes han elaborat diferents productes publicitaris: vídeos promocionals, imatge gràfica i cartelleria, campanyes per a ràdio, interactius i petits esdeveniments solidaris. Entre els diferents objectius hi ha la lluita a favor de la salut mental, el foment de la inclusió de col·lectius en risc d’exclusió social i de la immigració o la promoció del compromís amb el medi ambient i els animals.

Han elaborat vídeos promocionals, imatge gràfica i cartelleria, campanyes per ràdio, interactius i petits esdeveniments en col·laboració amb 23 entitats socials de Catalunya

En total, hi han col·laborat 23 associacions amb compromís social en diversos àmbits d’acció: inclusió i immigració, infants, medi ambient i animals, joves, salut mental, dependències i addiccions, dones i LGTBI, malalties i gent gran. Els projectes contribueixen a cobrir necessitats de comunicació per les quals no tenen recursos disponibles.

L’objectiu de l’assignatura és introduir els alumnes en les dinàmiques del món publicitari a partir de la metodologia docent d’Aprenentatge Servei. Els estudiants s’impliquen en projectes reals i de repercussió social i hi apliquen els continguts que s’han presentat a les classes. D’aquesta manera, no només adquireixen coneixements sinó que aprenen a transferir-los a la realitat, a la vegada que es desperta en ells el sentit de la responsabilitat social.

La metodologia d'Aprenentatge Servei implica els estudiants en projectes reals i els permet aplicar els coneixements a l'àmbit de la responsabilitat social

És el tercer curs acadèmic que es posa en marxa aquesta metodologia docent, gràcies a la implicació del CLIK (Center for Learning Innovation and Knowledge) i de les professores que han liderat l’assignatura en les diferents edicions. Es tracta d’una aposta per impulsar una docència que no només promogui aprendre per aprendre sinó que motivi l’alumnat a aprendre per emprendre.

Diversos actes de sensibilització al campus del Poblenou

Diferents grups d’estudiants han organitzat petits esdeveniments solidaris al campus del Poblenou. Amb motiu del Dia Mundial Contra el Càncer, el passat 4 de febrer, la Plaça Gutenberg es va convertir en l’escenari d’una campanya de recollida de fons per a la Fundació Oncolliga Girona.

La setmana del 4 de març, s’instal·larà a la plaça un contenidor d’Arrels Fundació per recollir productes d’higiene i ajudar els ciutadans sense sostre. Tothom qui vulgui podrà fer la seva aportació. El dia 5, en col·laboració amb la Fundació Trifolium, es farà un esdeveniment amb l’objectiu de promocionar i donar visibilitat a l’adopció de mascotes abandonades entre el públic jove. Finalment, el 7 de març, acollirà un acte per conscienciar el públic universitari sobre l’abús sexual a menors, col·laborant amb la Fundació Vicki Bernadet.

Durant la primera setmana de març, la Plaça Gutenberg acollirà tres esdeveniments solidaris oberts a tota la comunitat universitària

A més d’actes de sensibilització, els estudiants també han elaborat campanyes audiovisuals per les associacions Fundació Futur, Avis Món, AMISI, ESCAMBELL, Fundació Obertament, Assadega’m, Afammca, Casablog, Babel punto de encuentro, Maternity, Observatori contra l’homofòbia, ESCÒ, Punt de Referència, ASDIN Poblesec, XFragil, Casal de Joves Roquetes, ACACI i Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació