Vés enrere Yo la busco, Júlia Ist i Les amigues de l’Àgata continuen el seu exitós recorregut de reconeixements i difusió internacional

Les tres pel·lícules d’alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF es van originar dins el projecte de col·laboració UPF-SGAE pels Treballs de Fi de Grau.

05.11.2018

Yo la busco, Júlia Ist i Les amigues de l’Àgata, tres llargmetratges d’alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF, continuen recollint guardons i donant-se a conèixer internacionalment. Tots van sorgir dins el projecte de col·laboració UPF-SGAE pels Treballs de Fi de Grau de la Universitat i actualment encara segueixen el seu exitós recorregut.

Premi a la Millor Pel·lícula de Ficció al Festival Som Cinema

Yo la busco, dirigida per Sara Gutiérrez Galve i amb guió de Núria Roura i la pròpia directora, ha guanyat el premi a Millor Pel·lícula de Ficció IV Premi Arts Audiovisuals IEI 2018 al Festival Som Cinema.

El llargmetratge explica la història d’en Max i l’Emma, dos amics que comparteixen pis en pau i harmonia. La vida d’en Max, però, canvia quan ella decideix mudar-se amb un amic comú. Això fa que el protagonista entri en una crisi vital, que s’assembla molt a un duel per la seva joventut perduda, i que el porta a extraviar-se per Barcelona en el que serà una nit vertiginosa. Conforme es va abandonant a les zones més fosques de la ciutat, el film va adquirint també un to més ombrívol.

Aquest guardó s’afegeix al Premi Movistar + a la Millor Pel·lícula de Zonazine que la producció va rebre al Festival de Cinema de Màlaga.

Tràiler de Yo la busco

Premi a la Millor Pel·lícula al London Spanish Film Festival

Per altra banda, Julia Ist, dirigida per Elena Martín, ha rebut el premi a la Millor Pel·lícula a la 14a. edició del London Spanish Film Festival. El llargmetratge mostra la vida de la Júlia, una estudiant d’arquitectura que marxa d’Erasmus a Berlín buscant l’aventura i sense haver-ho pensat gaire. La ciutat, freda i gris, li dóna una benvinguda més gèlida de la que esperava i confronta les seves expectatives amb la realitat. Haurà d’assumir el repte de construir-se una vida nova i s’adonarà que no es coneix tan bé com pensava.

A més, Julia Ist també és una de les quatre pel·lícules seleccionades dins del programa “Mujeres de cine Film Series 2018”. El cicle itinerant, impulsat per la “Spain arts & culture”, de la conselleria de Cultura de l’ambaixada de Washington, recorrerà diverses ciutats i institucions relacionades amb el talent femení de Nord-Amèrica, com ara el National Museum of Women in the Arts (Washington). El film també arribarà aquest mes al Regne Unit, en concret al Cambridge Film Festival i a la Cinémaatic de Glasgow.

Aquest guardó se suma a la Biznaga de Plata a la Millor Pel·lícula , la Milor Direcció i el Premi Movistar+ a la Millor Pel·lícula de Zonazine al Festival de Cinema de Màlaga.

Tràiler de Julia Ist

Òperes Primeres: dones cineastes

Finalment, Les amigues de l’Àgata, co-dirigida per Laia Alabart, Alba Cros, Laura Rius i Marta Verheyen ha estat seleccionada per l’Institut Cervantes per formar part del cicle itinerant “Óperas Primeras: mujeres cineastas”, co-produit per la SGAE. El seu objectiu és difondre l’obra de cineastes emergents, aquest any concretament la de noves directores i guionistes, i manifestar la rica varietat formal i temàtica del cinema contemporani espanyol.

La pel·lícula tracta l’esquerda que es produeix en un grup d’amigues quan s’enfronten a la separació que representa entrar a la Universitat des de la mirada de l’Àgata, que sentirà com es transforma en seu món en comú amb les amigues de la infància.

El cicle recorrerà 13 països d’Europa i Àfrica entre el 4 i el 10 de desembre i comptarà també amb presentacions dels cineastes.

Tràiler de Les amigues de l'Àgata