Vés enrere Festival Mecal i DocsBarcelona seleccionen curtmetratges d’estudiants de Comunicació Audiovisual

06.05.2020

Com part de les seves seccions universitàries, orientades a l’exhibició del talent jove, tant el Festival Mecal de Barcelona com el festival DocsBarcelona han seleccionat curtmetratges d’alumnes del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF.

En el cas del Festival Mecal, el curtmetratge finalista és DEADPAVO, una ficció que, a través de les seves protagonistes Anya i Gina, planteja què passa quan els vincles i les identitats que han estat construïdes i reforçades en xarxes socials i entorns digitals s’enfronten al món físic. El curtmetratge, dirigit per Lucía León, Enric Llonch, Judit Serra i Júlia Gaitano, va ser realitzat com a Treball Final de Grau sota la modalitat «Direcció de Ficció» i forma part de la selecció Avisual PRO del Festival Mecal.

DocsBarcelona compta amb la participació de Mareas Ocultas, un curtmetratge documental que no només retrata el vincle dels pescadors amb el mar, sinó també l’amenaça de la contaminació marítima. El curtmetratge, dirigit per Mònica Cambra, va ser realitzat en el marc de l’assignatura Direcció de Documentals i participa de la selecció Doc-U del festival.

Donada la situació sanitària actual, ambdós festivals han migrat els seus projectes a plataformes digitals com Festhome, en el cas del Festival Mecal, disponible fins el 26 de maig, i Filmin en el cas de DocsBarcelona, que s’ampliarà del 20 al 30 de maig.