Vés enrere Estudiants de la Facultat de Comunicació guanyen la tercera edició dels Premis IdeaRàdio

Els programes "Problemes del primer món" i "La contrabalança" han estat distingits entre les més de 50 propostes rebudes de 160 participants.
08.03.2017

La tercera edició dels Premis IdeaRàdio, organitzats per la Cadena SER, ha distingit dos grups d’estudiants de la Facultat de Comunicació de la UPF per les seves propostes innovadores de programes de ràdio.

La primera proposta guardonada va ser "Problemes del primer món", de qui el jurat va destacar la qualitat, ironia i agudesa dels guions i la precisió amb la que un programa d’entreteniment pur capta determinats models de comportament de la societat actual. És una idea de Pau Roigé i Gemma Ortís, estudiants de la UPF, i de Carlos Villafranca, de la URL-Blanquerna.

Per la seva banda, el programa "La contrabalança" va ser premiat per la seva intenció de voler explicar amb rigor i análisis, conceptes complicats amb un llenguatge entenedor i amb un ritme de programa atractiu, sense menystenir la capacitat dels oients. Aquesta proposta estaba liderada per Daniel Cortés, David Parreño i Andreu Ausàs, tots tres estudiants de la Universitat.

El jurat presidit per Jaume Serra i format per Elena De Diego, Ramon Iglesias, Anna Punsí, Sique Rodríguez i Marçal Sarrats, va seleccionar aquests dos programes més "El Cinquè poder", obra d’estudiants de la UAB, entre els 30 projectes finalistes que es van defensar a l’Estudi Toresky. Tots ells van disposar de cinc minuts per explicar i mostrar el seu programa de ràdio.

A més a més, el jurat va concedir dues mencions especials que van anar a parar també a propostes d’estudiants de la Facultat de Comunicació de la UPF: “Feliçofia” de Clara Barniol, Joan Pol Alcaraz i Helena Martín i “Va de dos" de Mar Vila i Ferran Moreno.

El jurat dels Premis IdeaRàdio va destacar l'alta participació, més de cinquanta propostes rebudes, i la joventut de la majoria dels participants i va valorar l'alta qualitat d'una bona part dels treballs finalistes, entenent-ho com un símptoma de bona salut per al futur de la creació radiofònica. L’èxit de l’edició encoratja a l'organització a convocar la quarta edició i espera que suposi la generació d'oportunitats per incorporar nou talent al sistema de radiodifusió catalana.