Vés enrere Els Seminaris d'investigació CORE ens presenten a tres investigadors visitants i les seves recerques

15.12.2022

El passat 2 de desembre va tenir lloc el seminari de recerca Communication-Research (CORE), que va servir com a plataforma perquè tres investigadors visitants del Departament de Comunicació es presentessin i compartissin els seus projectes.

Des de Colòmbia, Lino A. Mercado León (Docent de la Universidad de Cartagena, a la facultat de ciències econòmiques i empresarials), va parlar sobre les “marques destí”. Pròpiament, el seu projecte explora “el rol de los grupos de interés locales en la consolidación de la marca de destino: Caso Cartagena de Indias”, on se centra en el cas concret d'aquesta ciutat, explorant els diversos actors que participen actualment, i aquells que haurien d'estar inclosos. Mercado està realitzant una estada en el grup de recerca Communication, Advertising and Society (CAS) acollit pel Dr. José Fernández Cavia.

D'altra banda, la investigadora mexicana  Annaliesse Hurtado Guzmán, doctoranda en ciències socials a la Universidad Autónoma Metropolitana de Xochimilco, va presentar el seu projecte de recerca titulat “El trabajo indígena de mujeres jóvenes trique en Ciudad de México: entre el desplazamiento forzado y el capitalismo”.Hurtado està d’estada al grup JOVIS.com, acollida pel Dr. Carles Feixa Pàmpols. La investigadora va presentar les bases del seu treball, així com part de les troballes de la recerca de camp, que explora la relació del treball informal de dones indígenes que migren forçadament des de San Juan Copala (Oaxaca) a Ciutat de Mèxic, i els processos d'arribada a les ciutats on troben noves formes de violències, així com una potència en la seva comunitat per a continuar amb el seu treball artesanal en mitjans adversos. També, com aquesta dinàmica de treball informal i migració troben en representants del govern un component més que genera condicions de mort i que fracturen l’estabilitat.

Finalment, l’Andréia de Lima Silva, provinent de la  Universidad Federal Fluminese i estudiant de doctorat en el Programa de Cinema i Audiovisuals, va presentar la seva recerca “Perspectivas y contradicciones de un mercado invisible: la producción y distribución de largometrajes de ficción en el estado brasileño de Maranhão”. A través de la qual ens va compartir l'evolució i el panorama de la producció i distribució de llargmetratges de ficció en aquest estat del Brasil. La investigadora actualment realitza una estada amb els doctors Xavier Pérez Torío i Albert Elduque Basquets al grup CINEMA.

L'espai es va convertir en un fòrum de diàleg enriquit per les perspectives internacionals i els temes nous per al programa de recerca. En finalitzar les exposicions, tant els ponents com l'audiència van tenir oportunitat de seguir  la conversa amb un piscolabis.

Seminari de Recerca amb els investigadors visitants