Vés enrere Els nous espais Hacklab connecten estudiants dels tres campus per impulsar projectes interdisciplinaris compartits

La Biblioteca/CRAI del campus de la Ciutadella i la Biblioteca del Mar compten amb dos nous tallers de co-creació que fomenten la interacció entre estudiants de diferents graus. D’aquesta manera, tots els campus de la Universitat disposen d’espais equipats on alumnes o agents externs poden compartir el seu coneixement i desenvolupar iniciatives.

19.04.2018

La Biblioteca/CRAI del campus de la Ciutadella i la Biblioteca del Mar van inaugurar el passat 9 d’abril dos nous espais Hacklab, fruit de la col·laboració amb el CLIK i la Unitat de Suport a la Qualitat i la Innovació Docent (USQUID). D’aquesta manera, el laboratori d’idees arriba a tots els campus de la Universitat.

El Hacklab és un taller de co-creació que té l’objectiu de convertir-se en un espai per promoure, fomentar i facilitar l’autoaprenentatge, l’intercanvi de coneixements i idees i la col·laboració al voltant de temes com la tecnologia, la comunicació o les arts digitals. Està obert a tota la comunitat universitària, tot i que amb un èmfasi molt directe en la comunitat d’estudiants. Per aquest motiu, posa a la seva disposició recursos i serveis universitaris per impulsar tant iniciatives pròpies com per connectar-los amb iniciatives externes que els puguin interessar.

Els nous espais es troben a la sala 13.012 de la Biblioteca/CRAI del campus de la Ciutadella i a la 61.017 de la Biblioteca del Mar. Amb ells, es reforçaran les connexions entre estudiants dels diferents graus per fomentar el desenvolupament de projectes compartits, més enllà dels estudis que estiguin cursant.  Aprofitant el potencial que ofereix un entorn universitari, pretén estimular un aprenentatge en què alumnes o agents externs comparteixen el seu coneixement fora de les aules i més enllà dels plans d’estudis.

Les sales estan obertes a tothom i són d’ús prioritari pel Hacklab amb reserva prèvia de les persones interessades en utilitzar-les, tot i que no són exclusives. Posen a disposició un espai de reunió amb equipament bàsic i  material més tècnic per tal d’ ajudar-los a desenvolupar els seus projectes. A més, també es pot demanar accés a altres recursos de la Universitat per tirar endavant les diferents iniciatives.

El laboratori d’idees es va inaugurar a la segona planta de la Biblioteca/CRAI del campus del Poblenou el curs 2014-2015, com una iniciativa d’estudiants d’enginyeria de la Universitat, amb el suport del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i el Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI). El seu objectiu era crear connexions entre els estudiants d’enginyeria i els de comunicació.