Vés enrere Elena Martín Gimeno, alumni de la UPF, guanya el premi a millor pel·lícula europea de la Quinzena de Cineastes de Cannes pel seu film "Creatura"

El jurat ha destacat la proposta de Gimeno "pel seu retrat impressionant i ben escrit sobre una dona, la seva sexualitat i la seva intimitat", essent la primera vegada que una proposta de l'Estat guanya el guardó.

25.05.2023

Elena Martín Gimeno, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, s'ha alçat amb el Premi a millor pel·lícula europea de la Quinzena de Cineastes de Cannes, per la seva obra "Creatura". El veredicte del jurat s’ha fet públic a poques hores de la clausura del certamen. És la primera vegada des de la creació del premi que s'atorga aquesta distinció a una producció del cinema espanyol.

En el llargmetratge Gimeno s'ha fet càrrec tant de la direcció com de la interpretació protagonista, compartint cartell amb altres intèrprets com Clara Segura, Alex Brendemühl o Oriol Pla. Darrere les càmeres també ha comptat amb la col·laboració de Clara Roquet com a coguionista, i les productores Ariadna Dot, Emília Fort i Marta Cruañas, totes quatre igualment graduades en Comunicació Audiovisual a la UPF.

L'argument de la pel·lícula torna a la vida de Mila, protagonista de la primera pel·lícula de Gimeno, Júlia Ist (2017). En aquesta entrega el personatge de Mila, tot i viure en parella, pateix un fort rebuig al desig sexual. A partir d'aquest inconvenient la protagonista iniciarà un viatge d'autodescobriment revivint la seva infantesa i adolescència, i redescobrint la seva relació amb el sexe. A propòsit de la seva victòria, el jurat ha elogiat la temàtica de l'obra descrivint-la com un "retrat impressionant i ben escrit sobre una dona, i com afronta la seva sexualitat i la seva intimitat". També ha destacat que el film conté "moments desafiants però amb humor, filmats amb bellesa i dinamisme".

Gimeno prèviament ja havia aconseguit el suport de la crítica precisament pel film Júlia Ist, obra que va presentar inicialment com a Treball de Fi de Grau a la Pompeu, i que va acabar guanyant la Biznaga de plata a Millor Pel·lícula i a Millor Direcció al Festival de Málaga, així com el Premi Movistar+ a Millor pel·lícula.

La directora barcelonesa se suma així a altres cineastes d'autor emergents premiats en aquest festival com Mia Hansen-Love, Jonas Carpignano o Deniz Gamze Ergüven, reconeguts per The Europa Cinema Label, que disposa de 3.060 salas en 38 països associació, i que conforma el jurat del certamen.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: