Vés enrere El documental "En el bar", premiat al festival de cinema DocsBarcelona

El documental "En el bar", premiat al festival de cinema DocsBarcelona

El film, dirigit i realitzat per estudiants del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, s'ha endut el premi DOC-U, dedicat a la producció documental universitària.
01.06.2015

Fotograma del teaser del documental "En el bar", d'Itsaso ArizkurenEl documental " En el bar", dirigit i realitzat per estudiants del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, ha guanyat el premi DOC-U de l'edició d'enguany del Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona, finalitzat el passat diumenge 31 de maig.

La secció DOC-U d'aquest certamen està dedicada a la producció documental universitària a Catalunya i representa, per tant, un espai d'exhibició pels estudiants d'àmbits relacionats amb la comunicació de les diverses universitats catalanes.

"En el bar", produït com a treball de l'assignatura de Direcció de Documental, segueix el dia a dia d'en Txema i l'Esther, els propietaris del local "La Bodeguica de Txema". Des d'una perspectiva molt personal, la pel·lícula retrata la relació de la parella amb els clients, comparteix algunes de les seves històries quotidianes, i fa una reflexió sobre el sacrifici i la dedicació que suposa l'aventura de portar un bar.

"Tenir l'oportunitat de participar en festivals com aquest a l'inici de la nostra carrera professional és una bona empenta de cara al futur i fa que es valori la feina realitzada a la universitat", afirma Itsaso Arizkuren, directora del documental i estudiant del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF. Per la jove cineasta, el guardó suposa "un reconeixement molt gran a tot el treball que vam fer" i reafirma encara més la satisfacció generada pel resultat final del projecte.

"Puño y metal" i "Aigua de secà", també projectats al festival

"En el bar" no va ser l'únic documental produït per estudiants de la Universitat Pompeu Fabra que va projectar-se en l'edició d'enguany del DocsBarcelona. Els films " Puño y metal", de Víctor Alonso, i " Aigua de secà", de Ssoí Ramon, també van ser inclosos en la programació del certamen cinematogràfic.

e-notícies relacionades:
El DocsBarcelona projecta tres documentals realitzats per estudiants de la UPF