Vés enrere El Departament de Comunicació de la UPF ret homenatge a Paco Poch

El Departament de Comunicació de la UPF ret homenatge a Paco Poch

10.01.2020

El passat 12 de desembre es va dur a terme un homenatge al Dr. Paco Poch al campus del Poblenou de la UPF. L'esdeveniment va ser organitzat per la Facultat de Comunicació i el grup de recerca CINEMA amb motiu de la jubilació del Dr. Poch que ha impartit l'assignatura de Producció Audiovisual, entre altres matèries, a la Facultat de Comunicació durant vint anys i ha col·laborat en el Màster en Documental de Creació dirigit pel Dr. Jordi Balló.

L'esdeveniment va començar amb una presentació de Dr. Balló, degà de la Facultat de Comunicació. Durant la seva intervenció va fer un repàs de la carrera del professor Poch a la Universitat: va recordar la manera en què els seus alumnes s'han beneficiat de la seva experiència professional, i de la seva disposició generosa a aconsellar-los i impulsar els seus projectes. La introducció va ser succeïda per una projecció en vídeo que va abordar la trajectòria de Paco Poch, i va posar de manifest les línies paral·leles que conformen la seva vida com a docent, productor cinematogràfic internacional i promotor de cinema produït a Catalunya. Aquí van ser recordades algunes fites en la carrera d'aquest Membre d'Honor de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques Catalanes. Es va destacar, per exemple, el seu treball amb cineastes com Isaki Lacuesta, José Luis Guerín, Manuel Huerga i Jordi Cadena, entre d'altres

L'homenatge va continuar amb la projecció d'un vídeo on col·legues i exalumnes del productor cinematogràfic, guardonat amb el Premi Nacional de Cinematografia, van parlar de la influència que aquest havia tingut en la seva formació universitària i en les seves carreres professionals. La projecció contenia records entranyables, anècdotes i testimonis de l'amistat que el professor Poch ha forjat al llarg de la seva trajectòria vital amb els seus alumnes i col·legues.

L'homenatge va culminar amb un diàleg entre l'homenatjat i els assistents a l'esdeveniment, entre els quals es trobaven membres del grup CINEMA, amics i altres integrants de la comunitat de la Facultat de Comunicació. Finalment, l’acte va cloure amb un brindis amb tots els assistents tot celebrant la important empremta que ha deixat Paco Poch a la UPF.