Vés enrere El D’A – Festival Internacional de Cinema d’Autor de Barcelona 2022 mostrarà nombrosos projectes realitzats a la UPF

28.04.2022

Aquest any diverses pel·lícules nascudes en els estudis de grau i màster de la Universitat Pompeu Fabra es podran veure en els diferents espais del D’A – Festival Internacional de Cinema d’Autor de Barcelona, que inclou en el seu programa nombroses obres d’alumni i professorat dels estudis.

El llargmetratge Un sol radiant, dirigit per Mònica Cambra, Ariadna Fortuny, Claudia García de Dios, Lucía Herrera, Belén Puime i Mònica Tort, ha estat un dels 6 projectes seleccionats per a la fase final del D’A Film Lab Barcelona 2022. Un sol radiant explica la història de la Mia, una nena d’onze anys que afronta juntament amb la seva família els últims dies de vida abans de la fi del món. Nascut com a TFG del Grau en Comunicació Audiovisual, actualment està produït per Atiende Films. El D’A Film Lab Barcelona està adreçat a llargmetratges en procés de postproducció i ofereix als 6 equips seleccionats tutories de pitching i assessorament en marketing, publicitat i distribució a festivals i sales. A més, un dels projectes serà premiat amb 20.000 € per tal de facilitar-ne la conclusió i la circulació. Aquest any s’han presentat a la convocatòria al voltant de 90 projectes de llargmetratge, dels quals només 6 han passat a la fase final. Un altre dels projectes seleccionats és Misión a Marte, de l’alumni Amat Vallmajor.

Dins de la seva programació, el D’A mostrarà diverses pel·lícules nascudes com a projectes a la Universitat Pompeu Fabra, especialment dins de la secció Un impulso colectivo. Els curtmetratges Els peixos no dormen mai, dirigit per Gerard Gil i Aida Martos, i Les altres coses que ens separen, curt col·laboratiu d'Elena Ballvé Martín, Laia Borràs Cardona, Carlota Darnell Bruguera, Clara de Ramon Passarelli, Àlex Gantzer Soler, Júlia Parés Fabrellas, es van gestar com a Treballs de Final de Grau de Comunicació Audiovisual, mentre que El día que volaron la montaña, d’Alba Bresolí; Los caballos mueren al amanecer, de Ione Atenea, i Mbah Jhiwo / Alma anciana, d’Álvaro Gurrea, van sorgir de projectes del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management.

A banda dels films nascuts en el grau o el màster, el programa del D’A inclou nombroses obres d’alumni i professorat dels estudis de Comunicació Audiovisual, com ara els llargmetratges Aftersun, de Lluís Galter; Dúo, de la professora i alumni Meritxell Colell, i La amiga de mi amiga, de Zaida Carmona, entre moltes altres peces de diversa durada.

Més informació a: https://dafilmfestival.com/