Vés enrere Cristina Sánchez-Sánchez i Guillem Suau-Gomila guanyen els XXXII Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual

19.01.2021

El passat dilluns 18 de gener es van fer públics els resultats dels XXXII Premis CAC (Consell de l’Audiovisual de Catalunya) a la investigació sobre comunicació audiovisual.

El primer premi ha estat per Cristina Sanchez-Sanchez amb la tesi doctoral titulada La felicidad como problema y solución políticos. Análisis sobre lo socialmente deseable a través de las medidas de bienestar de gobiernos e instituciones internacionales y de los spots electorales españoles de antes y de después de la crisis económica de 2008. La tesi, que va ser defensada el 21 de gener de l’any passat, va ser qualificada d’excel·lent i va obtenir la menció Cum Laude. Va ser dirigida pels doctors Xavier Ruiz Collantes i Miquel Rodrigo Alsina, dels grups de recerca MEDIUM i CRITCC, respectivament. El treball de Sanchez-Sanchez planteja l’estudi dels índexs i les mesures de la felicitat en l’àmbit polític i analitza els discursos electorals de diverses formacions polítiques espanyoles en el context de la crisi econòmica del 2008.

El segon premi ha estat per Guillem Suau-Gomila amb la tesi doctoral titulada Microblogging electoral: usos y funciones en Twitter de la política emergente española en las campañas electorales del 20 de diciembre de 2015 y del 26 de junio de 2016. Suau-Gomila va defensar la tesi el passat 6 de novembre, que va ser qualificada d’excel·lent i va obtenir la menció Cum Laude. Va ser dirigida pel doctor Carles Pont Sorribes, del grup d’investigació POLCOM. El treball de Suau-Gomila es basa en l’anàlisi de l’ús i l’estratègia comunicativa a Twitter dels partits polítics Podem i Ciutadans durant el període electoral de les passades eleccions generals del 2015 i del 2016.

Així mateix, cal destacar que es tracta del segon any consecutiu on dos doctorands del Departament i alhora alumni del Màster Universitari en Comunicació Social (MUCS) reben els principals guardons d'aquesta convocatòria (l'any anterior els premiats van ser Sara Suárez i Rafael Ventura).

Des de la Unitat de Coordinació Acadèmica de Comunicació de la UPF ens plau felicitar la Dra. Sánchez-Sánchez i el Dr. Suau-Gomila, alhora posant en valor el compromís del CAC amb la recerca científica de qualitat en l’àmbit de la comunicació audiovisual.