Vés enrere Com potenciar el desenvolupament empresarial en projectes d’innovació educativa?

El projecte EDvidence organitza una taula rodona en línia el proper dijous 11 de novembre per reflexionar sobre els mètodes d’incubació per a empreses emergents del sector EdTech.
03.11.2021

El projecte EDvidence, emmarcat en la Comunitat RIS3CAT Mèdia i liderat per la UPF, ha organitzat una taula rodona per debatre sobre els beneficis de les metodologies àgils aplicades als programes d’emprenedoria dins del sector EdTech. L’acte tindrà lloc el proper 11 de novembre a les 18.00 hores i s’iniciarà amb una presentació del model EDvidence. Tot seguit, tindrà lloc la taula rodona on hi participaran gestors de programes d’assessorament a emprenedors i empresaris d’èxit del sector: Félix López, Director de SEK Lab; Pierre-Antoine Ullmo, Fundador i editor d’EXPeditions; Cristina Puig, COO & Global Sales Director de Fiction Express (Boolino); i Mario Espósito, Director de Classlife. El debat estarà moderat per Pilar Medina, professora del Departament de Comunicació i membre de l’equip d’Innovació Docent de la Universitat Pompeu Fabra.

Les inscripcions són gratuïtes i es poden fer a través del següent enllaç: Formulari d'inscripció

EDvidence vol fixar un nou model conceptual en la creació d’iniciatives pedagògiques, culturals i del coneixement, i s’ha desenvolupat a partir de l’aportació conjunta d’un partenariat que combina la recerca universitària, a càrrec de la UPF, la innovació empresarial executiva, de la mà de Peninsula, el desenvolupament tecnològic, amb Seidor, la transformació de la gestió empresarial, a càrrec de Lead to Change, i la producció cultural i educativa, amb Penguin Random House.

Gràcies al bagatge i a la llarga trajectòria professional d'aquest grup de persones expertes, es podrà explorar, comparar i debatre sobre les fases més rellevants d’un procés d’incubació, acceleració i assessorament i sobre les necessitats de les persones emprenedores del sector educatiu

Com destaquen des del projecte EDvidence, gràcies al bagatge i a la llarga trajectòria professional d'aquest grup de persones expertes, es podrà explorar, comparar i debatre sobre les fases més rellevants d’un procés d’incubació, acceleració i assessorament, i sobre les necessitats específiques de les persones emprenedores del sector educatiu. Les seves vivències i les seves reflexions ajudaran a plantejar solucions i a veure de quina manera es poden millorar els actuals programes d’emprenedoria per donar resposta als reptes actuals.

La necessitat de potenciar la innovació tecnològica en l’educació

La necessitat d’aquesta taula rodona neix arran del canvi profund que està vivint el sector de l’educació amb la implementació de nous models educatius durant l’última dècada. Segons expliquen, la progressiva digitalització de les aules ha fet sorgir una gran varietat d’eines i aplicacions tecnològiques, i en conseqüència ha augmentat el nombre de start-ups que busquen innovar en aquesta àrea amb l’objectiu de desenvolupar  solucions escalables i rentables.

Davant d’aquest panorama, EDvidence vol potenciar la innovació i desenvolupar un sistema d’incubació que tingui una orientació cap als nous paradigmes de l’ensenyament-aprenentatge i que s’adapti a les necessitats d’aquestes empreses que busquen obrir-se mercat en el sector educatiu a través de la tecnologia.

Una part destacada del projecte és el programa de formació i acompanyament que es proporciona a les SpreadEDs, concepte que s’utilitza per denominar a les noves empreses o iniciatives destinades a difondre el coneixement en el sector educatiu i de les indústries culturals i del coneixement. Des d’EDvidence destaquen que aquesta proposta de formació busca anar més enllà dels processos d’incubació i gestació de les start-ups tradicionals, redefinint els mètodes de creació empresarial preexistents, partint de la base del mètode Lean Start-Up i incorporant altres eines i mètodes propis de la recerca universitària basada en pilots.

Aquesta proposta de formació busca anar més enllà dels processos d’incubació i gestació de les start-ups tradicionals, redefinint els mètodes de creació empresarial preexistents

És per això que, amb la finalitat de valorar si aquest nou mètode pot ser una bona alternativa a les possibles carències del Lean Start-Up, el projecte EDvidence ha organitzat una taula rodona per reflexionar de manera conjunta amb professionals de l’àmbit emprenedor EdTech.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació