Vés enrere Beques Curs Erasmus + Commoning practices (Pràctiques del procomú)

Beques Curs Erasmus + Commoning practices (Pràctiques del procomú)

01.12.2022

Convocatòria exclusiva per a estudiants UPF

Modalitat: Semipresencial

Idioma: anglès (imprescindible)

Inscripció gratuïta

Data màxima d'inscripció: 20 de desembre del 2022

Organitzen: Departament de Comunicació de la UPF, Projecte Compra, Grup de Recerca Jovis.com i Erasmus +

El curs Commoning practices es desenvolupa en el marc del projecte Erasmus KA203-CC093835 “Blended Short-*cycle Training Courses on ‘Commoning’ practices” i comptarà amb la participació de quatre estudiants de cadascuna de les institucions participants: Universitat de Tessàlia (Grècia), Universitat de Cadis i la Universitat Pompeu Fabra (Espanya) així com la Universitat TalTelch de Tallín (Estònia)

El curs Commoning practices (Pràctiques del procomú) ofereix una proposta formativa entorn del paradigma dels comuns des d'una perspectiva sociològica, de comunicació i de tecnologies. Pedagògicament, promou l'educació entre iguals, la participació activa, el peer to peer i la creació col·lectiva de coneixement. La formació teòric pràctica és de tall interdisciplinari, s'ofereix en anglès i en la modalitat semipresencial (vuit setmanes en línia i una setmana presencial a Lisboa).

Les lliçons es distribueixen en 9 Mòduls, una sessió introductòria i una altra final, corresponents a 20 hores de formació no-presencial, que podran ser distribuïdes per l'alumnat a raó de dues o tres lliçons per setmana. La formació no presencial s'oferirà a través de la plataforma virtual del projecte Erasmus+ KA201 Blended Short-*cycle Training Courses on ‘Commoning Practices’, mentre que la setmana de docència presencial consistirà en 30 hores de formació pràctica en Institut Politècnic de Lisboa (IPL), Lisboa, Portugal, distribuïdes en 6 hores/dia, la setmana del 27 de març al 31 de març de 2023.

-Conèixer, desenvolupar i aplicar la lògica dels comuns.

-Prendre consciència de les desigualtats i potenciar els valors de la interculturalitat, la igualtat de gènere i la tolerància a través dels comuns educatius

-Reflexionar sobre el rol dels mitjans de comunicació en la construcció dels imaginaris socials.

-Millorar competències investigadores, digitals, comunicatives i socials, utilitzant la lògica dels comuns per a millorar la col·laboració i la creació de continguts.

Calendari

Inici: 20 de febrer del 2023

Formació presencial: de 27 de març al 31 de març 2023 (Institut Politècnic de Lisboa (IPL), Lisboa, Portugal

Finalització: 12 de maig 2023

Mòdul introductori: Els comuns en l'educació

Mòdul 1: Experimentalisme, Democràcia i "educational commons"

Mòdul 2: Compte, risc, comunitat i "educational commons"

Moduli 3: Contextos de canvis en la infància i joventut en un món globalitzat

Mòdul 4: Resolució de conflictes, processos de presa de decisions i habilitats de comunicació.

Mòdul 5: Comunicació intercultural i intergeneracional i comunitat.

Mòdul 6: Els mitjans de comunicació i l'imaginari dels commons

Mòdul 7: La tecnologia i les pràctiques del commoning entre parells

Mòdul 8: Plataformes i eines educatives del commoning.

Mòdul 9: Identitats i riscos en un commonsverse digitalitzat

Requisit indispensable: Ser estudiant de la Universitat Pompeu Fabra, preferentment de programes de màster o doctorat.

Nombre de places disponibles: 4

Les persones participants seran beneficiàries de:

- Inscripció gratuïta al curs
- Bitllets d'avió anada i volta a Lisboa (gestionats per UPF)
- Bossa de viatge de màxim 348 euros per persona

Criteris de selecció: Les candidatures seran avaluades per l'equip del projecte Compra conforme als criteris establerts en el marc del projecte, considerant les possibilitats de potenciar el paradigma dels comuns en el desenvolupament professional i acadèmic de la persona candidata. Nota d'expedient (50%) Carta de motivació, preferentment en anglès (50%) Acreditació mínima B2 en Inglés.

Inscripcions: enviar la correu a [email protected] adjuntant la següent documentació:

Carta de motivació

Expedient acadèmic