Vés enrere Alumni de Comunicació Audiovisual guanyen el Premi Bioètica en la categoria d’Audiovisual pel Treball Fi de Grau “La nit no fa vigília”

El guardó, convocat per la Fundació Grífols, té com a objectiu promoure l'educació, el debat i l'anàlisi de temes bioètics d'impacte social. La dotació econòmica del premi ha de servir per impulsar la producció final del film.

09.11.2021

Sis alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF han guanyat el Premi Bioètica en la categoria d’Audiovisual que atorga la Fundació Grífols, en una edició en la que s’han presentat 146 projectes. La cerimònia de lliurament de premis, que va tenir lloc ahir, 8 de novembre, a l’Ateneu Barcelonès, va reconèixer “La nit no fa vigília”, una pel·lícula presentada com a Treball Fi de Grau (TFG) per Laura Corominas, Laura Serra, Clara Serrano, Gerard Simó, Ariadna Ulldemolins i Pau Vall.

Els Premis Bioètica en la categoria d’Audiovisual tenen com a objectiu promoure l'educació, el debat i l'anàlisi de temes bioètics d'impacte social, a través d'un treball dirigit a un públic general. Està dotat amb 5.000 euros que han de servir per impulsar la producció final del film.

La pel·lícula exposa els estigmes que envolten el fet d’anar a una residència i què significa, o no, ser jove; i també explora els llaços intergeneracionals entre néts i àvies, entre l’amor i el desgast, així com saber dir adéu malgrat que no sigui definitiu.

La pel·lícula “La nit no fa vigília” sorgida com a TFG sota la tutorització de Núria Aidelman, professora del Departament de Comunicació de la UPF, exposa els estigmes que envolten el fet d’anar a una residència i què significa, o no, ser jove. D’altra banda, també explora els llaços intergeneracionals entre néts i àvies, entre l’amor i el desgast, així com saber dir adéu malgrat que no sigui definitiu. El protagonista, l’Unai, un jove de 18 anys, veu marcada la seva vida per una sèrie de responsabilitats que la majoria de joves no han d’assumir ja que ha de cuidar la Nati, la seva àvia. Com que han conviscut sempre ells dos sols, comparteixen una tendresa i complicitat particulars, però alhora hi ha moments en què la seva vida es veu condicionada per la cada vegada major dependència de l'àvia. Quan arriba l’oportunitat d'obtenir una plaça a una residència de gent gran, ambdós es veuran confrontats a l’hora de prendre una decisió.

En el projecte també hi han col·laborat altres persones vinculades a la UPF i al món de la direcció i la producció cinematogràfica, com Pep Garrido, Cèlia Rico, Carla Simón i Aitor Martos.

04. Educació de qualitat

Per a més informació