Vés enrere Adolescents confinats: de la cultura de l'habitació a la cibercultura

Adolescents confinats: de la cultura de l'habitació a la cibercultura

Concebut com a un InstantBook o obra creada responent a una conjuntura d'actualitat, Carles Feixa, catedràtic del Departament de Comunicació, ha publicat un llibre que conté el «Diari d'una adolescent en captivitat» escrit i il·lustrat per dos adolescents, Aroa Méndez i Xao Feixa.

20.04.2020

Concebut com a un InstantBook, Adolescents confinats (Barcelona, NED edicions, 2020) és una obra de Carles Feixa, catedràtic del Departament de Comunicació de la UPF que, responent a una conjuntura d'actualitat, conté el «Diari d'una adolescent en captivitat» escrit i il·lustrat per dos adolescents, Aroa Méndez i Xao Feixa.

"Aquest llibre sorgeix d'un fil de Twitter escrit el dilluns 16 de març de 2020, el primer dia del confinament obligatori a casa a causa del coronavirus COVID-19, quan vaig respondre a la invitació de l'antropòleg Alberto Corsín a dialogar sobre l'efecte del confinament entre els adolescents", explica Feixa.

L'obra convida a reflexionar sobre la metamorfosi del concepte d'adolescència en l'era digital, fins arribar al que "anomenem era viral, en el doble sentit de transmissió veloç de les informacions i d'exposició al coronavirus", indica Feixa.

Enfront de la societat viral, els adolescents contemporanis -anomenats com a Generació Blockchain per Carles Feixa- s'enfronten al confinament amb les habilitats apreses en la cultura juvenil: de la cultura de l'habitació a la cibercultura. El llibre es concep com anti-llibre d'ajuda per a pares i mares desorientats i per a adolescents confinats.

Proposa convertir aquest temps d'obligada reclusió i convivència intergeneracional en un temps per repensar l'adolescència

"El repte és fer de la necessitat virtut: convertir aquest temps d'obligada reclusió i convivència intergeneracional en un temps per repensar l'adolescència -o millor dit, per repensar el paper dels i les adolescents en societats bipolars: de vegades juvenofíliques (idealització del ser jove) i en altres ocasions juvenofóbiques (estigmatització dels i les joves). Es tracta d'aprofitar per aprendre els uns dels altres", afirma Feixa.

Adolescents confinats conté el «Diari d'una adolescent en captivitat» escrit i il·lustrat per dos adolescents, Aroa Méndez i Xao Feixa. Concebut com a un InstantBook o obra creada responent a una conjuntura d'actualitat, de moment està només disponible en versió digital.

Carles FEIXA Pàmpols, (Lleida, 1962), és antropòleg, juvenólogo i pare. Entre els seus llibres podem destacar De la Generación@ a la # Generación (2014) i El Rey. Diario de un  Latin King, juntament amb César Andrade (2020). Dirigeix la col·lecció «Biblioteca d'Infància i Joventut» de Ned Edicions i li agrada llegir.

Aroa MÉNDEZ SANZ (Lleida, 2001), estudia segon de Batxillerat a l'Institut Màrius Torres de Lleida i li agrada escriure.

Xao FEIXA INIESTA, (Shaoyang, Xina, 2002) estudia segon de Batxillerat a l'Institut Màrius Torres de Lleida i li agrada dibuixar.

Obra de referència:

Carles Feixa, Aroa Méndez Sans, Xao Feixa Iniesta (2020), Adolescents confinats, NED edicions, ISBN: 9788416737994, 188 pàgines.https://nedediciones.com/ficha.aspx?idcol=7&cod=2048&titulo=Adolescentes-confinad%40s

Perfils dels protagonistes:

Carles Feixa