Vés enrere 21 projectes de la comunitat UPF reben suport en la convocatòria d'ajuts de solidaritat i cooperació per al desenvolupament

Les iniciatives es duran a terme en països d’Àfrica, d’Àsia i de l’Amèrica Llatina, i també a l’entorn de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana. En total, s’han concedit ajuts per valor de 50.000 euros

28.02.2022

Un projecte educatiu amb infants refugiats sirians a la Vall de la Bekaa (Líban).  una iniciativa d'agricultura sostenible com a palanca d'empoderament de la dona d'Ibo (Moçambic). La rehabilitació d'un pou d'aigua potable a Burkina Faso. Aquestes són algunes de les propostes que han rebut un ajut econòmic de la Convocatòria 2022 de projectes de compromís social solidari i desenvolupament sostenible, impulsada per UPF Solidària. La dotació econòmica atorgada als projectes va dels 1.500 als 4.900 euros, i els diners provenen del fons de solidaritat de la Universitat, que té per objectiu promoure iniciatives a favor de les persones, el planeta i la prosperitat.

Aquest any, la convocatòria ha tingut una de les participacions més altes de la seva trajectòria, amb un total de 35 iniciatives. Totes les entitats que s’hi han presentat compten amb membres de la comunitat universitària de la UPF, entre els quals: nou estudiants, set membres del personal docent i investigador (PDI), sis membres del personal d'administració i serveis (PAS) i tretze alumni.

La dotació econòmica atorgada als projectes va dels 1.500 als 4.900 euros, i els diners provenen del fons de solidaritat de la Universitat, que té per objectiu promoure iniciatives a favor de les persones, el planeta i la prosperitat

Les iniciatives havien de promoure alguna de les línies estratègiques de la convocatòria, com per exemple l'educació, la cooperació internacional, o centrar les activitats solidàries en l'àmbit local dels col·lectius en risc d'exclusió social. La Comissió Avaluadora, presidida per la vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat, Ester Oliveras, ha avaluat les propostes tenint en compte la viabilitat i la sostenibilitat dels recursos per executar el projecte, l'experiència en cooperació al desenvolupament dels col·lectius sol·licitants i la implicació de la comunitat beneficiària de la gestió del projecte.

Les 21 propostes que han obtingut ajuts centren la seva actuació en diversos països d’Àfrica, d’Àsia i de l’Amèrica Llatina. Concretament, Senegal, Moçambic, Gàmbia, Burkina Faso, Madagascar i Malí, pel que fa al continent africà; Filipines, Afganistan i Líban, en territori asiàtic, i Brasil i Bolívia, a l’Amèrica Llatina. Finalment, cinc dels projectes es desenvoluparan a Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

Les iniciatives tenen com a contrapart entitats socials: Associació Transpirenaica Social SolidàriaONGD Al KariaAssociació Punt de Referència, entitat Azada VerdeFundació IboPere Casaldàliga i Agua de CocoONG Cat SyaMbolo AssociationFundació Privada Ulls del MónAssociació Sociocultural la MugaFundació Pere Mitjans i Educació SolidàriaAcció Solidària i LogísticaAigua per al SahelFields DataWassu Gambia KafoDjoumaAlegría Sin FronterasPonts per la Pau i Fundació Privada Ared.

Des de fa un any, és possible consultar totes les iniciatives executades a través de la web de cercador de projectes.

01. Fi de la pobresa
02. Fam zero