Vés enrere 18-01-23: Aula Oberta. Trobada amb Guillem Clua, dramaturg i guionista

18-01-23: Aula Oberta. Trobada amb Guillem Clua, dramaturg i guionista

Activitat adreçada als estudiants del Taller de Dramatúrgia i Guió del grau en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra

11.01.2023

18 de gener del 2023

10.00 h

Sala de conferències 55.309- 3a planta edifici 55. Tànger - Campus del Poblenou

@comunicacioUPF

@comunicacioupf

Ens trobem amb el dramaturg i guionista Guillem Clua en el marc del Taller de Dramatúrgia i Guió de Comunicació Audiovisual. La trobada serà una conversa informal i propera amb l'alumnat on parlarem de la seva obra, disseccionarem escenes de les seves darreres estrenes ('Smiley', 'Los renglones torcidos de Dios') i analitzarem la seva tècnica d'escriptura amb especial èmfasi en les adaptacions d'obres prèvies.

Llicenciat en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, Guillem Clua va iniciar la seva formació en escriptura a la London Guildhall University (Londres, Gran Bretanya). Actualment està considerat com una de les veus més internacionals, innovadores i versàtils del teatre nacional actual. La crítica ha definit la seva obra com a multidisciplinar, eclèctica, política i amb una preocupació prioritària per l'estructura narrativa i l'argument.

La seva formació de periodista l'ha portat a abordar temes d'actualitat a la seva obra: conflictes armats recents, el canvi climàtic, els nacionalismes…. El resultat són obres d'alt voltatge polític ('La pell en flames', 'El sabor de les cendres', 'L'oreneta') i drames èpics ('Marburg', 'Invasió', 'Justícia'), però també musicals ('Killer', '73 raons per deixar-te'), espectacles de teatre-dansa ('Mort a Venècia', 'Al desert'), adaptacions de clàssics ('Ilíada', 'La revoltosa') i comèdies ('Smiley', recentment adaptada com a sèrie per a Netflix, o 'Al damunt dels nostres cants').

Els seus textos s'han traduït a l'anglès, l'alemany, l'italià, el francès, el grec, el búlgar, el polonès, el rus i el serbocroat, entre altres llengües. Moltes de les peces han rebut importants reconeixements, entre els quals destaca el Premi Nacional de Literatura Dramàtica l'any 2020. Clua compta, a més, amb una àmplia i reconeguda experiència com a guionista de cinema i televisió i professor d'escriptura dramàtica.