Vés enrere 17/02/22: Aula Oberta. Conversa amb Marina Rodríguez Colás, guionista de 'Chavalas'

Activitat adreçada als estudiants del Taller de Dramatúrgia i Guió del grau en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra

10.02.2022

17 de febrer del 2022

16.30 h

Sala 51.100 - 1a planta edifici 51. La Nau - Campus del Poblenou

@comunicacioUPF

@comunicacioupf

Ens trobem amb la guionista Marina Rodríguez Colás en el marc del Taller de Dramatúrgia i Guió de Comunicació Audiovisual. Parlarem amb ella de l'escriptura de la seva pel·lícula 'Chavalas' (2021), dirigida per Carol Rodríguez Colás, i del procés de recerca en el qual es troba immersa per al seu nou llargmetratge 'The Gang'. Rodríguez Colás és també guionista de la sèrie 'Bany Compartit' (2019, RTVE2), i dels curtmetratges 'La vella lluita' (2020) i 'Breve encuentro' (2016), i ha estat creativa publicitària.

Partint de la seva òpera prima 'Chavalas', nominada a dos premis Goya de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya i tres premis Gaudí de l'Acadèmia de Cinema Català, aprofundirem en com els discursos de classe, gènere i identitat atravessen totes les ficcions, i buscarem mecanismes per dibuixar personatges i trames complexos i lliures d'estereotips més enllà de la nostra experiència personal.

La sessió és part de les classes de guió del grup 3 de l'assignatura, conduïdes pel professor Victor Alonso-Berbel, però és oberta a alumnes d'altres grups i de la resta del grau.