Vés enrere 11/12/20: Seminari "Los efectos de la desinformación en la sociedad y posibles soluciones"

Seminari POLCOM. Los efectos de la desinformación en la sociedad y posibles soluciones. Sinergias de colaboración entre el ámbito académico y Maldita.es
03.12.2020

11 de desembre del 2020

13.00 - 14.30 h

Plataforma Google Meet

@comunicacioUPF

@comunicacioupf

A Maldita.es porten anys lluitant contra la desinformació. Es tracta d'un problema global i per això, es considera necessari unir esforços per a detectar, desmentir i neutralitzar les fake news. Un dels àmbits que pot aportar la seva experiència és, sens dubte, el món acadèmic. Com poden les universitats, centres de recerca i Maldita.es sumar-se i col·laborar per a millorar el nostre coneixement del fenomen de la desinformació?

L’objectiu d’aquest seminari és poder conèixer què fan a Maldita.es i com es pot unir la seva experiència amb el treball i estudis que es desenvolupen en l’àmbit acadèmic. Pablo Hernández, Coordinador de Recerca Acadèmica de Maldita.es, presentarà què fan a Maldita.es per a identificar i desmentir fake news i els seus plans i objectius de col·laboració amb el sector acadèmic. També, les i els assistents del seminari disposaran d'un ampli espai de temps en el qual podran compartir les seves opinions i explicar què s'està fent actualment en aquest camp en la universitat. L'objectiu principal és que aquest seminari permeti establir sinergies i col·laboracions entre les investigadores i investigadors de la universitat.

Maldita.es és una fundació sense ànim de lucre de periodisme contra la desinformació: educació, recerca i fact-checking.

Estructura: Comença Frederic Guerrero, Coordinador del grup de recerca POLCOM, que farà una introducció del seminari. Després, Pablo Hernández, durant 25-30 minuts, explicarà el seu rol com a Coordinador de Recerca Acadèmica de Maldita.es, centrat en com es poden establir col·laboracions entre Maldita i l’àmbit acadèmic per millorar el nostre coneixement del fenomen de la desinformació. Seguirà un espai de màxim 1 h en el qual els i les assistents del seminari podran compartir les seves opinions i explicar què s’està fent en l’actualitat en la universitat en aquest camp, per així poder valorar possibles col·laboracions i sumar esforços.