Vés enrere “Soleá: els néts dels altres catalans” guanya el Premi DOC-U del Festival DocsBarcelona

L’obra cinematogràfica dels estudiants de Comunicació Audiovisual Marc Hernández, Mar​i​a Llinás, Natàlia Morales i Marta Vivet​, ha rebut el premi de la secció DOC-U, que el festival DocsBarcelona dedica cada any a les produccions universitàries catalanes​.
07.06.2016

Cartell de la pel·lícula "Soleá: els néts dels altres catalans"L’obra cinematogràfica “Soleá: els néts dels altres catalans” dels estudiants de Comunicació Audiovisual Marc Hernández, Mar​i​a Llinás, Natàlia Morales i Marta Vivet​, ha rebut el premi de la secció DOC-U, que el festival DocsBarcelona dedica cada any a les produccions universitàries catalanes​.

Segons el jurat, el curtmetratge, emmarcat en l’assignatura ​Direcció de documentals impartida pel professor Ricardo Íscar, aconsegueix "dignificar i retratar de manera fresca i humana uns personatges amb els quals ens identifiquem, que ens fan reflexionar sobre la nostra història i sobre el nostre present".​ ​

El film ja va aconseguir el Premi al Millor Guió en el certamen Nova Autoria del Festival de Sitges. ​Aquest é​s el segon any consecutiu que un curtmetratge de la UPF guanya el premi DOC-​U​ del DocsBarcelona, després de la victòria, l’any passat, de “En el bar” d’Itsaso Arizkuren, també realitzada en el marc de la mateixa assignatura.

“Soleà: els néts dels altres catalans”

La pel·lícula mostra una introspecció personal i col·lectiva dels néts d’immigrants andalusos dels anys 50 a Catalunya; una reflexió en to autobiogràfic sobre la identitat, la migració i els orígens.

En aquesta línia, la dificultat en la interpretació de la música de Julián Arcas mostra les contradiccions i la pèrdua d'identitat cultural generades per la falta de polítiques d'integració social.