Vés enrere Un equip d'alumni de la Pompeu brilla amb la novel·la interactiva 'Sol' a l'Indie Dev Day

La proposta, descrita com una novel·la visual, aposta per combinar la narrativa interactiva i el videojoc per presentar la història d'en Pablo, un estudiant de Periodisme que ha de continuar amb la seva vida, en un món distòpic on ja no surt el sol.

25.11.2022

El 29 i 30 d'octubre un equip d'alumni de la UPF van presentar amb èxit a la fira de videojocs independents Indie Dev Day, la seva primera creació, la novel·la visual Sol. Es tracta d’una proposta que combina la ciència-ficció amb un realisme punyent i va ser molt ben rebuda a la fira. Va atreure nombrosos interessats, incloses algunes grans companyies desenvolupadores de la indústria. Des de Nebuloid Team, l’equip creador, valoren la participació a la mostra de manera molt positiva: "Allà vam poder ensenyar la demo a més gent i hem complert els nostres objectius de poder oferir un producte del qual estem satisfets i orgullosos".

Sol presenta la història d'un jove estudiant de Periodisme que viu desmotivat per les seves expectatives laborals en un univers alternatiu on el sol ha desaparegut. Malgrat l'escenari apocalíptic, l'existència del protagonista continua regida per la rutina, amb la necessitat de trobar feina, buscar temps per veure els amics, acabar el treball final de carrera, i lluitar per no sucumbir en un món amb un futur incert.

El projecte, tot i el rerefons fantasiós, es va basar en les vivències dels autors durant el confinament. Segons els integrants del Nebuloid Team ,"la intenció era tirar endavant un projecte "indie", amb acabat professional i assequible per als membres d'un equip petit amb pressupost limitat". Amb Sol es pretén parlar de qüestions properes a la joventut abordant amb sensibilitat certs aspectes del seu dia a dia en una època de crisis globals encadenades. La proposta també destaca, a banda del seu caràcter independent, per ser íntegrament en català, per l'originalitat del seu gameplay, el seu esperit low-cost i el fet de tenir un relat de ritme pausat que combina el jo interior del protagonista amb un ampli ventall de crítica social.

L’equip creador de la proposta està format per Guillem Romans i Jaume Mercadé, graduats en Comunicació Audiovisual, i van poder participar a la gran cita del videojoc independent gràcies als professors Oliver Pérez i Mercè Oliva, que els van incloure a la delegació UPF en qualitat d'alumni. En paraules de l'Oliver Pérez, professor del grau en Comunicació Audiovisual, "Sol és una aposta per reivindicar la narrativa interactiva i el videojoc, sovint menystinguts i estereotipats com a banals".

La intenció era tirar endavant un projecte "indie", amb acabat professional i assequible per als membres d'un equip petit amb pressupost limitat

Des del Nebuloid Team comenten que "és un videojoc molt de nínxol, ja que es tracta d'un projecte independent", i destaquen que "volíem fer una cosa que poguéssim acabar i que depengués totalment de nosaltres". De fet, fins ara, tot el procés l’han liderat directament i únicament ells: "Fer-ho amb els teus amics et motiva, a més el seu feedback sempre és molt important i dona al joc un valor afegit".

Actualment, tot i que la demo ja està finalitzada, expliquen que el videojoc encara està en fase de desenvolupament: "Hem acabat de tancar la història com a conjunt i estem treballant en la integració tècnica i artística de tots els elements necessaris". Esperen poder oferir nou contingut el més aviat possible i des de l'equip ja han avançat que la novel·la es llançarà en diverses entregues. Igualment, pensen seguir amb la promoció de la demo, presentant-la els propers 3 i 4 de desembre al SAGA, un saló 'gaming' per fomentar els videojocs en català.

09. Indústria, innovació i infraestructures
04. Educació de qualitat