Vés enrere Pong Fest, el videojoc sobre els videojocs

Pong Fest, el videojoc sobre els videojocs

01.12.2022

El Projecte Final de Grau (TFG) és una bona oportunitat perquè els estudiants posin a la pràctica tot el coneixement adquirits, incorporin els seus interessos personals i s’endinsin al món laboral. Un clar cas d’èxit és el TFG de l’alumni de l’itinerari interactiu de Comunicació Audiovisual, Cesc Grau amb el seu projecte de videojoc Pong Fest.

Pong Fest és una aventura gràfica  pensada per ordinador que rememora un moment històric del món dels videojocs: la creació del Pong per part de l’empresa Atari. L'adaptació d'una partida de tenis taula al món virtual va ser un dels primers jocs arcade i el seu èxit va ajudar a consolidar la indústria de l'entreteniment electrònic a la dècada de 1970-1980.

A Pong Fest els jugadors es posen a la pell de l’Allan Alcorn, el creador del joc, durant el seu primer dia a Atari.  A través de diferents minijocs  han de trobar la inspiració que va portar l'enginyer a dissenyar l'icònic videojoc.

El treball d’en Cesc Grau és una proposta interdisciplinària que tracta documentació històrica, disseny de videojocs, narrativa i guió, disseny gràfic i programació i que no deixa de banda una visió crítica sobre les pràctiques o la desigualtat de gènere de la indústria en aquells moments.

Amb aquest metajoc, Grau busca cobrir un buit en el món de l’oci electrònic: les narracions sobre la mateixa història dels videojocs. Per això la proposta es presenta amb una clara vocació divulgativa i pedagògica que busca apropar la cultura i història dels videojocs a través del mateix joc.

Pong Fest va estar present a la cinquena edició de la IndieDevDay, la fèria de videojocs Indie a Barcelona i actualment és un dels projectes en residència de l’Àrea Tallers, mentoritzats per Anna Guxens, dissenyadora de videojocs i investigadora del DTIC-UPF.