Vés enrere La comunitat UPF triomfa als Gaudí amb quatre premis en vuit nominacions

La comunitat UPF triomfa als Gaudí amb quatre premis en vuit nominacions

La llista de guanyadors va comptar amb una nodrida presència de docents i exalumnes de la Universitat com Isaki Lacuesta, Isa Campo, Mikel Gurrea, Amanda Villavieja, Arnau Vilaró, o Sergi Dies.

23.01.2023

El 22 de gener es va celebrar la gran cerimònia del cinema català, els Premis Gaudí, on es van premiar les millors produccions del 2022. La guanyadora indiscutible de la present edició va ser l'elegia rural de Carla Simón, Alcarràs, que es va emportar la majoria de premis principals com millor pel·lícula, millor directora i millor guió original, a més del premi del públic. Simón està vinculada als Treballs de Final de Grau de Comunicació Audiovisual des del curs 2017-18 i ha impartit tallers en els darrers anys, alguns en el marc del conveni amb la SGAE. També és professora al Postgrau en Muntatge Audiovisual i Edició de Vídeo de la UPF Barcelona School of Management. D’altra banda, Arnau Vilaró, coguionista de la pel·lícula, és alumni del Màster en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporanis i del Doctorat en Comunicació, i aquest any imparteix tallers als Treballs de Final de Grau de Comunicació Audiovisual.

La resta de premis van quedar força repartits entre la resta de produccions competidores. Isaki Lacuesta, alumni del Màster en Documental de Creació, nominat a millor direcció i millor pelicula de llengua no catalana, va rebre el premi a millor guió adaptat per Un año, una noche, guardó que va compartir amb Isa Campo, professora del mateix Departament. Pel seu treball a la mateixa pel·lícula també van guanyar el Gaudí Sergi Dies, alumni de la llicenciatura en Comunicació Audiovisual, en la categoria de millor muntatge, i Amanda Villavieja, alumni en el Màster en Documental de Creació, en la categoria de millor so. Lacuesta i Villavieja, així com Isa Campo, amb qui Lacuesta va compartir el premi a millor guió adaptat, i Alejandro Castillo, membre de l’equip de Villavieja, han estat docents dels estudis de Comunicació Audiovisual. Un año, una noche també va guanyar en les categories de millor música original i millors efectes visuals.

Una altra de les propostes més premiades va ser Suro, opera prima de Mikel Gurrea, alumni de la llicenciatura en Comunicació Audiovisual, qui es va emportar el Gaudí a la millor direcció novella. La pel·lícula també va triomfar en les categories actorals, amb els premis a millor actriu (Vicky Luengo) i millor actor (Pol López).

També va ser la nit de Pacifiction d'Albert Serra, guardonada amb el Gaudí a millor pel·lícula de llengua no catalana, millor direcció artística i millor fotografia. Aquest darrer guardó va ser per a Artur Tort, alumni de la llicenciatura en Comunicació Audiovisual.

Finalment, Paco Poch, que va ser professor de producció al Grau en Comunicació Audiovisual, fou un dels premiats amb el Gaudí a Millor Pel·lícula per Televisió per Sis nits d'agost, que ha co-produït des de Mallerich Films.

Pel que fa als nominats de la Universitat que no van guanyar, hi havia Ana Pfaff, professora de muntatge i responsable d'aquest a Alcarràs. També David Moragas i Alba Bresolí, alumni de la Pompeu Fabra en Comunicació Audiovisual, que van ser nominats en la categoria de millor curtmetratge per les seves propostes Demà ho deixem i El día que volaron la montaña, respectivament, i Carlos Marqués-Marcet en la categoria de millor guió adaptat pel film Mi vacío y yo. Vinyet Escobar, alumni de Comunicació Audiovisual, estava nominada pel seu treball de vestuari a la pel·lícula Mantícora.

04. Educació de qualitat

Per a més informació