Vés enrere Suro, la pel·lícula de l'alumni Mikel Gurrea, guardonada a Zinemaldia

Suro, la pel·lícula de l'alumni Mikel Gurrea, guardonada a Zinemaldia

L'alumni de Comunicació Audiovisual va estrenar la seva òpera prima a 70a edició del Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià

27.09.2022

Suro, la pel·lícula del cineasta i alumni de Comunicació Audiovisual, Mikel Gurrea, s’emporta tres premis: el Premi Irizar al Cinema Basc, el premi que atorga la Federació Internacional de la Premsa Cinematogràfica (Fipresci) i l’Euskal Gidoigileen Elkartea al millor guió basc.

Gurrea ja va passar l’any passat pel festival de la seva ciutat natal a la secció Zabaltegi-Tabakalera amb Heltzear que, a més, va ser el primer curtmetratge en euskera a projectar-se al Festival de Cinema de Venècia. Aquest cop arribava a Sant Sebastià per la porta gran, amb la seva òpera prima a la secció oficial del festival.

La pel·lícula, rodada en català, castellà i una mica de francès i àrab, està interpretada per Vicky Luengo i Pol López, i el debutant Ilyass El Ouahdani. El film està ambientat a l’Empordà, lloc que el cineasta coneix bé, ja que un estiu, mentre estudiava la Llicenciatura en Comunicació Audiovisual a la Pompeu Fabra, hi va treballar llevant suro. Una experiència que li va servir per conèixer un món nou de textures i sons i d’on sorgeix la seva obra.

La pel·lícula, que ha rebut molt bona acollida de la crítica, s’estrenarà als cinemes al mes de desembre.