Vés enrere 28/04/22: A la rebotiga del True Crime

13.04.2022

28 d'abril del 2022

17.00 h

Inscripció - L'assistència és gratuïta però requereix inscripció prèvia.

Auditori - Campus del Poblenou - Universitat Pompeu Fabra

Què fa que una persona mati el seu veí a punyalades? Què hi ha darrere d’un cadàver que apareix al port de Barcelona? Per què es produeix un tiroteig? Creix el furor per saber-ne més sobre el true crime. I per això ens apropem a aquest gènere periodístic que explica els crims reals que se succeeixen diàriament i que desperten l'interès del lector/espectador.

El País i la Universitat Pompeu Fabra seuen a la mateixa taula alguns dels periodistes més reconeguts de Barcelona per reflexionar sobre el periodisme de successos. Elles i ells són els responsables de narrar aquestes històries però… Com s'explica un crim? On són els límits? Quines són les dificultats per accedir a la informació? Què cal tenir per ser un periodista de successos i quines són les conseqüències d'aquest ofici?

“L'ofici s'aprèn al carrer, llegint molt, tenint molts contactes i sabent trobar a cada història la petita anècdota que reflecteix una societat sencera”, va dir el periodista de periodistes José Martí Gómez, mort recentment. I per parlar sobre periodisme i la manera com es practica seiem en aquesta taula.

16.30 h: Apertura de portes

17.00 h: Benvinguda del director a Catalunya de El País, Miquel Noguer i introduccio del degà de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Carles Pont

17.10: Intervenció dels convidats:

• Rebeca Carranco (El País)
  • Guillem Sánchez (El Periódico)
  • Anna Punsi (True Crime Factory)
  • Andrea Villoria (La Ser)
  • Carles Porta (Crims)

La sessió serà moderada per Ana Pantaleoni (La Ser).

Activitat organitzada per El País i la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.