Vés enrere Oriol Amat, elegit nou rector de la UPF amb un ampli suport de la comunitat universitària

El catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat ha estat elegit amb un 80,79% dels vots favorables del professorat permanent, sector electoral que ha registrat la participació més alta, del 72,23%.
05.05.2021

Oriol Amat, catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat, ha estat escollit nou rector de la UPF després d’obtenir el 65% de vots favorables (1.756) respecte al total de vots emesos (2.706). Amb aquest resultat, Amat substitueix en el càrrec a Jaume Casals, catedràtic de Filosofia, que ha estat rector durant els darrers vuit anys.

Malgrat només haver-hi un candidat, la participació global registrada s’ha enfilat fins al 18,28%, dada que suposa un increment d’11 punts respecte a les darreres eleccions amb candidat únic. El sector amb una participació més alta ha estat el de professors doctors amb vinculacó permanent, amb més del 72%, mentre que el sector amb menys participació ha estat el dels estudiants de màster i doctorat, amb el 4,86%.

Per sectors de la comunitat universitària, Oriol Amat ha obtingut el suport majoritari en tots, i en destaca especialment el del professorat, amb una forquilla d’entre el 63 i el 81%, i el personal d’administració i serveis, amb un 77,21%. Els estudiants, tant de grau com de màster i doctorat, també han votat majoritàriament el candidat, amb percentatges d’entre el 55 i el 58%.

Resultats per sectors electorals

Sectors electorals* Vots emesos (% sobre el total del sector) Vots a la candidatura d’Oriol Amat (% sobre el total de vots emesos)
A: Professors doctors amb vinculació permanent (51%) 255 (72,23%) 206 (80,79%)
B: Professors lectors, professors visitants, personal investigador propi o vinculat i professors emèrits (9%) 116 (34,94%) 93 (80,17%)
C: Resta de professorat i personal investigador en formació (5%) 178 (17,36%) 112 (62,92%)
D1: Estudiants de grau (22,5%) 1.581 (15,71%) 922 (58,31%)
D2: Estudiants de màster universitari i doctorat (2,5%) 102 (4,86%) 57 (55,88%)
E: Personal d’administració i serveis (10%) 474 (50,80%) 366 (77,21%)
Total 2.706 (18,28%) 1.756 (64,89%)

* Entre parèntesi, percentatge de ponderació de cada sector

La Junta Electoral proclamarà definitivament Amat com a candidat electe el proper dimecres 12 de maig. El divendres 21 de maig està previst que se celebri l’acte de presa de possessió d’Oriol Amat com a rector de la Universitat Pompeu Fabra.

És la segona vegada que les eleccions a rector de la UPF s’han celebrat de manera exclusivament electrònica i han tingut lloc del 3 al 5 de maig. S’ha utilitzat la plataforma e-Vot, que allotja i gestiona el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), i que permet a les universitats crear i gestionar comicis digitals. En total, 14.803 persones estaven cridades a exercir el seu dret a vot en aquestes eleccions.

Breu biografia d’Oriol Amat i Salas

Oriol Amat i Salas és catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Pompeu Fabra des del 2001.

Doctor en Ciències Econòmiques (UAB) i llicenciat i MBA en Administració i Direcció d’Empreses (ESADE), és professor a la UPF des del 1992. Ha fet estades en diversos centres de referència internacional. Les seves línies de recerca inclouen l’anàlisi dels factors d’èxit de les organitzacions i els aspectes ètics de les finances. Ha dirigit més d’una quinzena de tesis i és autor d’articles científics i més de quaranta llibres, entre d'altres publicacions.

El seu interès per les quatre dimensions principals de la vida acadèmica (recerca, transferència de coneixement, docència i gestió) l’ha conduït a exercir diversos càrrecs acadèmics i de gestió, dins i fora de la Universitat.

A la UPF, ha estat degà de la UPF Barcelona School of Management (2018-2021), director del Departament d’Economia i Empresa (2003-2005), vicerector d’Economia, Sistemes d’Informació i Serveis (1997-2001) i, específicament en l’àmbit docent, director del Centre per a la Qualitat i la Innovació Docent (2006-2011). També ha col·laborat activament amb diverses institucions de la societat, com ara el Col·legi d’Economistes de Catalunya, del qual és degà; la Cambra de Comerç de Barcelona, PIMEC o el grup de treball Catalunya 2022, que dissenya l’estratègia postcovid.

Per a més informació

Notícia publicada per: