Vés enrere La UPF despunta en recerca i en ensenyament i aprenentatge en l’edició 2020 del rànquing de la Fundación CyD

En la classificació interactiva, que inclou 76 universitats publiques i privades de l’Estat, la UPF se situa com la quarta amb un rendiment global més elevat.

27.05.2020

La UPF està considerada com la quarta universitat de l’Estat amb un rendiment global més elevat, segons el Rànquing CyD 2020, fet per la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD), i se situa en posicions preeminents en la dimensió de la Recerca i en la d’Ensenyament i aprenentatge.

El rànquing, que arriba a la setena edició, ha analitzat 76 universitat d’Espanya -3 més que l’any anterior (48 de públiques i 28 de privades)- que suposen el 94% de les 81 institucions que imparteixen estudis de grau. Inclou 2.925 titulacions, pertanyents a 25 àmbits de coneixement diferents.

La llista contempla un total de 37 indicadors (classificats en funció de tres nivells de rendiment: alt, intermedi i reduït), que es reparteixen en cinc dimensions: Ensenyament i aprenentatge, Recerca, Transferència de coneixement, Orientació internacional i Contribució al desenvolupament regional.

La UPF obté un rendiment alt en 25 indicadors, millorant els resultats obtinguts respecte l’edició anterior (22). Això situa la Universitat en quarta posició global i empatada en indicadors d’alt rendiment amb les universitats de Barcelona i de Navarra, que ocupen la segona i la tercera posició, respectivament. La UAB ocupa el primer lloc amb 28.

Entre les cinc dimensions del rànquing la Universitat despunta especialment en Recerca, on lidera la classificació. D’altra banda, en la dimensió d’Ensenyament i aprenentatge també obté bones puntuacions i se situa en el grup capdavanter.

Una eina interactiva i que s’adapta als diferents públcs

El rànquing de la Fundación CyD, que utilitza la filosofia de l'U-Multirank de la Comissió Europea, fet a partir d'indicadors relatius, vol ser una eina interactiva i comparativa en què sigui l'usuari qui busqui i seleccioni les universitats en base a categories que ell consideri importants.

Està pensat per aportar informació i criteris de decisió tant a futurs estudiants, responsables universitaris, docents, investigadors, administracions públiques, empreses i altres agents socials que vulguin establir vincles amb una universitat. Les dades incloses en l’anàlisi provenen de diverses fonts, amb l’objectiu de facilitar una informació àmplia i completa: dades facilitades directament per les pròpies institucions, dades del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, dades bibliomètriques i també de patents.

Per a més informació

Notícia publicada per: