Vés enrere Jornada EduMòbil + EDUxperience: mòbils sí, mòbils no

Jornada EduMòbil + EDUxperience: mòbils sí, mòbils no

Un debat sobre l'ús dels mòbils i els recursos digitals a l'aula,  organitzat pel Grup de Recerca JOVIScom i el Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement - CLIK. Se celebrarà el dilluns 20 de maig, de 12.00 a 18.00 hores al campus del Poblenou.

13.05.2019

El Grup de Recerca en Joventut, Societat i Comunicació (JOVIScom) del Departament de Comunicació de la UPF, i el Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLIK), organitzen la Jornada EduMòbil + EDUxperience que té com a objectiu debatre l'estat actual del paper dels dispositius mòbils en l'entorn educatiu, especialment universitari i de nivell secundària, des d'un abordatge multidimensional. Tindrà lloc el dilluns 20 de maig, de 12.00 a 18.00 hores a la sala 51.100 de l'edifici La Nau del Campus del Poblenou de la UPF.

"D'una banda, ens interessa conèixer les pràctiques amb dispositius mòbils (telèfons mòbils, tauletes, etc.) que es vénen donant en diferents espais educatius així com els problemes i barreres detectades; de l'altra, conèixer les percepcions de comunicadors, educadors, estudiants i administratius sobre la forma com es ve innovant -o no- a partir de l'ús d'aquests mitjans", afirmen els seus organitzadors.

La Jornada EduMòbil + EDUxperience va dirigida principalment a docents i responsables o coordinadors de la innovació docent de secundària i universitat; estudiants de l'àmbit de l'educació; professionals interessats en l'educació mediàtica, i professionals que treballen amb joves. Un acte obert i gratuït que requereix d'inscripció prèvia.

El programa de la Jornada compta amb la participació destacada de Mar Camacho, directora general d'Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya que, a les 12.15 hores, impartirà la conferència inaugural de l'acte: "La innovació en l' ensenyament universitari: una perspectiva internacional".

La primera part: EduMòbil

EduMòbil, amb un format de taules de debat, presenta els resultats del projecte del grup de recerca JOVIScom liderat per la professora Mònica Figueras: "Competències mediàtiques de la ciutadania en mitjans digitals emergents en entorns universitaris" (EDU2015-64015-C3-2-R), finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat, amb l'objectiu de debatre l'estat actual del paper dels dispositius mòbils en l'entorn educatiu, especialment universitari i de secundària.

El projecte investiga l'ús de tecnologies mòbils en l'educació superior a Espanya. Se centra tant en els estudiants i docents com en els responsables o coordinadors de la innovació docent de diferents universitats de l'estat espanyol. Es confronten els resultats amb les dades disponibles d'algunes universitats estrangeres pertanyents a la Xarxa Internacional Alfamed. El punt de partida ha estat una anàlisi bibliomètrica de la producció científica i dels estudis publicats sobre l'ús dels mòbils i tauletes per part dels ciutadans, completat amb l'estudi de la percepció de les actituds i comportaments en l'ús d'aquests dispositius en l'entorn universitari, i la detecció de pràctiques innovadores en cadascun dels col·lectius universitaris escollits.

La segona part: EDUxperience

Serà una jornada d'educació secundària en què els joves i adults actius i innovadors que aprenen i ensenyen utilitzant els mitjans i la tecnologia compartiran amb els assistents les seves experiències d'èxit, en un format de xerrades dinàmiques.

Intervedrán:

•  Escoles FEDAC. David Cortés, membre del FEDAC-Horta amb 4 alumnes de 4rt. curs d'ESO.
  • Biohackers. Àlvar Jansà, que presentarà l'experiència d'usar el mòbil com a microscopi.
  • Escoles Vedruna. Laia Tor, alumna de 3è. curs d'ESO a l'Escola Vedruna Berga.
  • Institut Torre del Palau de Terrassa. El professor Evaristo González, presentarà l'evolució tecnològica del centre amb la ponència: “Com aprofitem la tecnologia mòbil a l'aula?”

La jornada és gratuïta i requereix d’inscripció prèvia. Qui ho vulgui, pot sol·licitar a la UPF un certificat oficial d'assistència a l'acte.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació